ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gårdstånga EI:2 (1895-1969) Sid 2  (läst 873 gånger)

2013-11-22, 16:10
läst 873 gånger

Utloggad Katarina Mozelius

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 115
  • Senast inloggad: 2016-03-02, 11:44
    • Visa profil
Tacksam om jag kan få hjälp att tyda vad som står under särskilda anteckningar ang bruden. Elin Maria Mohlin som gifter sig med Carl Fristedt.
Gårdstånga E1:2 bild 6 sid 2
MVH Katarina

2013-11-22, 18:18
Svar #1

Utloggad Markus Gunshaga

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5034
  • Senast inloggad: 2024-03-21, 02:25
    • Visa profil
Hej Katarina!
 
Anteckningen lyder Bruden s[amma]. d[ag]. försedlad till Skölfwene i Skaraborgs Län - man passade väl på när nu prästen ändå var närvarande, att på bröllopsdagen be honom skriva ut en flyttsedel, så att bruden så snabbt som möjligt kunde flytta upp till sin make i Skölvene församling (som dock ligger i Älvsborgs län, vad jag kan se?).
 
Mvh, Markus
Med vänlig hälsning
Markus Gunshaga

2013-11-25, 17:12
Svar #2

Utloggad Katarina Mozelius

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 115
  • Senast inloggad: 2016-03-02, 11:44
    • Visa profil
Tack för hjälpen. Jag har också sökt efter Skölvene i Skaraorgs län men endast kunna hitta det i Älvsborgs län. får väl tro att detta är en felskrivning då båda länen finns i Västergötland.
MVH Katarina

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna