ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Grönvall Pehr, Börringe - född, GID 1202.3.26800  (läst 477 gånger)

2009-06-27, 10:12
läst 477 gånger

Utloggad Mikael Tilly

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2009-06-27, 10:12
    • Visa profil
    • mikael.tillys.se
Jag har lite svårt att läsa en födelseanteckningen i Genline (GID 1202.3.26800) och undrar om någon som har mer erfarenhet har möjlighet att titta på den?
 
Det jag tror mig se är: 5 mars födde Christopher ... ... Grönvall ... Namn: Pehr mer kan jag inte tyda.
 
Jag är mest intresserad av att veta om detta kan vara Pehr Grönvall (som jag tror - han skulle vara född detta året) och vad föräldrarna heter och var de bor. Men om någon kan se nåt annat är det ju också intressant.
 

2009-06-27, 11:07
Svar #1

Utloggad Ingvar Kristiansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 805
  • Senast inloggad: 2013-06-30, 19:37
    • Visa profil
Mikael
Barnet som döptes hette mycket riktigt Pehr, föräldrarna var Christopher Nilsson och Giörwell Nilsdotter i Räfsta (hennes namns stavning är jag osäker på). Sannolikt är det deras vigsel som enligt DigiArkivs vigselregister ägde rum 1723-01-06 i Genarp (Christopher Nilsson, Rävstad och Görela Nilsdotter, Degeberga).  
Någon Grönvall finns inte nämnd i dopnotisen.
Det döps ju ytterligare en Pehr i Börringe detta år, inte heller i den notisen finns någon Grönvall.
Har du fler ledtrådar?
 
// Ingvar

2009-07-05, 03:15
Svar #2

Sten Magnusson

Eftersom volymbeteckning ej angetts torde det bli något besvärligt att gissa sig till vad som avses med GID 1202.3.26800. Det är väl en födelse-/dopbok men vilket år?
 
Mvh/Sten Magnusson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna