ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: GID 1361.25.76200  (läst 550 gånger)

2004-12-23, 10:22
läst 550 gånger

elsa magnusson

Kan jag få hjälp med att läsa detta? Det mesta går lätt men det är vissa ord som är besvärliga.
Tack p åförhand.

2004-12-23, 16:00
Svar #1

Utloggad Carin Olofsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5009
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 11:39
    • Visa profil
    • Hembygdshistoria
Det var många uppgifter på den sidan. Vill du ha hjälp att läsa alla födslar, dödslar och vigslar, eller är det någon särskild du är intresserad av?

2004-12-23, 19:04
Svar #2

elsa magnusson

Oh, jag glömde att skriva vad det var jag ville ha hjälp med:
Nummer 8:
Den 17 Maj föddes och den 19e döptes Frälse Landtbonden Lars Jönssons och dess hustru Anna Svensdotters lilla dotter Hanna. Hölls vid dopet av .....?..... ja, det är nu jag behöver hjälp.
Tack på förhand och en riktigt god jul önskar jag den som kan och vill hjälpa.

2004-12-23, 23:05
Svar #3

Utloggad Carin Olofsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5009
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 11:39
    • Visa profil
    • Hembygdshistoria
Här är texten:

 
Får det till
Hölts vid dopet af Demoesielle Carolina Frederica Bagge, Faddrar: Frälse Landt Bönderna T?ke Jönsson, Mårten Pehrsson, Mårten Jönsson och Jöns Jonsson; Husmannen Sven Mårtenssons Hustru Kierstena Svens doter från Stora Kiöpinge, Demoesielle Juliana Westergren, Pigan Ellna Svens doter från Högestad.
 
God Jul!

2004-12-24, 12:19
Svar #4

elsa magnusson

Tack så mycket för hjälpen. Bara en undran, är det inte ovanligt många faddrar för den tidens bönder. Åtta stycken!
God jul!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna