ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: GID:1446.98.40700  (läst 584 gånger)

2004-11-13, 10:30
läst 584 gånger

Rigmor Andersson

Kan någon hjälpa mej se varifrån Jöns Nilsson kommer år 88.Tack på förhand

2004-11-13, 11:35
Svar #1

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Han kommer från G.L. = Gamla Längden. Det betyder bara att han förts över från den föregående husförhörslängden. Du hittar honom säkert där på samma ställe.
 
Rigmor, du borde försöka lägga in bilder på dina läshjälpfrågor, så har fler möjlighet att svara, och du själv får snabbare svar, fler svar och bättre svar.

2004-11-13, 13:32
Svar #2

Utloggad Anders Ellerstrand

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1509
  • Senast inloggad: 2020-10-26, 11:18
    • Visa profil
    • ellerstrand.se
Ja, jag arbetar ofta vid dator där jag saknar Genline och då hjälper en bild mycket.  
 
Även att göra rubriken korrekt - med socken - hjälper. Även om jag sällan är till någon nytta ;-) så tittar jag ofta på läshjälp om det är någon socken som intresserar mig.
 
En rubrik med bara GID-nr är mindre lockande...

2004-11-13, 15:34
Svar #3

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Det Anders E  tar upp står även i anvisningarna för läshjälp, om det kan vara till någon ledning för hur man bör göra (inte bara socken utan även typ av bok och andra viktiga uppgifter, som en vanlig källhänvisning kanske).
 
Det gör att sådana som jag som inte alls har Genline, men har tillgång till en hel del mikrokort kan försöka göra en insats.
 
Hälsningar,
Eva

2004-11-14, 12:42
Svar #4

Rigmor Andersson

Hej Anders o Anders o Eva!
Tack för hjälpen o tipset tyvärr kan jag inte lägga in bilder annars hade jag gjort det.
Mvh Rigmor

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna