ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sköllersta C:2 sid 26 Bild finns  (läst 547 gånger)

2004-11-14, 21:17
läst 547 gånger

Birgitta Ohlsson

Vad står det i notisen efter den för Brita? Skulle också vilja veta vad Per heter i efternamn?
 
Mvh
 
Birgitta
 

2004-11-15, 18:00
Svar #1

Birgitta Ohlsson

Prövar och lägger in en lite större bild.
 

2004-11-16, 08:24
Svar #2

Utloggad Heikki Särkkä

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2200
  • Senast inloggad: 2019-09-02, 15:00
    • Visa profil
Början ser ut som Britta i (---?) Kruku

2004-11-16, 11:59
Svar #3

Kjell Öhman (Kjell)

Namnet efter Per börjar på ett L, tycker jag det ser ut som. Resten är svårt att tyda. Denne Per tycks hemmahörande på samma plats som Brita ovan. En ort/plats som tycks börja på K och innehålla ytterliagre ett k.
För att komma längre med denna tolkning skulle det behövas en detlajförstoring på de båda platserna och på Pers efternamn. Är det möjligt att ordna?
Vilka orter/platser/torp finns det i Sköllersta som börjar på K och innehåller ytterligare ett k, det kan inte vara särskilt många tror jag. Det kan också reducera tolkningsalternativen avsevärt...

2004-11-16, 12:03
Svar #4

Lotta Nordin (Lotta)

Hej Birgitta!
 
Skulle tro att det står Skruku, idag Skruke.
 
När det gäller Per står det nog bara L. efter förnamnet och sedan i Skruku.
 
Mvh//
Lotta

2004-11-16, 12:04
Svar #5

Lotta Nordin (Lotta)

Hej igen!
 
Mellan Brittas och Pers notiser står det nog:
Swens barn i Kiärstugan 2ne.
 
Mvh//
Lotta

2004-11-16, 19:45
Svar #6

Birgitta Ohlsson

Tackar samtliga för hjälpen med texttydningen. Tyvärr var det inte den Per jag letar efter men då vet jag i alla fall det.
 
Mvh
 
Birgitta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna