ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lerbäck - Utredning av Landshövdinges Kansli  (läst 718 gånger)

2010-11-11, 17:52
läst 718 gånger

Utloggad Leonard Johnson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 23
  • Senast inloggad: 2010-11-23, 12:15
    • Visa profil
    • www.leonardsgenealogy.com
Jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mig tyda vad som
står här.

2019-10-12, 13:51
Svar #1

Utloggad Annika Byrenius

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 290
  • Senast inloggad: 2024-03-06, 19:57
    • Visa profil
Det tar för lång tid att tyda detta. Här är en del:
Kongl. Majts ...  utslag uti ... -komna frågan, angående lösdrivaren Johannes Kjellboms och hans förmenta hustru, qwinspersonen Lovisa Andersdotter, jämte deras med hwarandra sammanaflade ... barns vistelseort;  ... flera med Kellbom och Lovisa Andersdotter ..älte Canleli förhör, ... föregången Christ ...ling med wederbörande ...
Kolla med Landsarkivet om det finns en annan avskrift,  förhoppningsvis med annan handstil.
/Annika B

2019-10-12, 22:07
Svar #2

Utloggad Britt-Marie Waller

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4945
  • Senast inloggad: 2024-02-07, 13:06
    • Visa profil
Det gäller väl den här familjen som jag i somras hjälpte till med forskning på. Det var väldigt svårt att få fatt på födelsenotis för något av barnen. Barnen anges som oäkta i husförhöret AI:8b Lerbäck s 131, Fattigstugan. V g se länk till tidigare diskussion.

https://forum.rotter.se/index.php?topic=162359.msg1510217#msg1510217

Om du anger källa till din bild ovan så kanske det blir lättare att hjälpa dig att läsa ut texten? Det står nog canseliförhör och föregången skriftwexling.

Med vänlig hälsning

Britt-Marie

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna