ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ekeby EI:1 bild 52 s48  (läst 502 gånger)

2015-11-23, 12:18
läst 502 gånger

Utloggad Karin Medin

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 575
  • Senast inloggad: 2016-09-03, 16:45
    • Visa profil
Anna Olofsdotter i Åby föds 21 nov 1697. Jag har problem med vittnena: Var bor Jöns Persson? Vad står skrivet efter Ingrid Nilsdotter?   Ingrid Larsdotter tror jag bor i Ekeby.
Tacksam för hjälp om någon har tid och lust.

2015-11-23, 17:16
Svar #1

Utloggad Elov Larsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 549
  • Senast inloggad: 2023-06-22, 22:30
    • Visa profil
Jag försöker:
Lars Hanson i Högetorp Jöns Perrson i Kiäringru, Erik Perrson i Fagerbiörke, Hustru Hansdotter i biörka, Ingrid Nilsdotter i Skarbr??, Ingrid Larsdotter i Ekeby
 
Med vänlig hälsning / Elov

2015-11-24, 11:19
Svar #2

Utloggad Karin Medin

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 575
  • Senast inloggad: 2016-09-03, 16:45
    • Visa profil
Stort tack Elov för Din hjälp. Jag har letat gårdsnamnet i husförhörsboken utan att lyckats så Du var till stor hjälp. Ingrid Nilsson bor troligen i Skarbjörka, ett namn som återkommer emellanåt, men här lyckades jag inte tyda det. Denna präst eller vem det var skrev inte så tydligt och med förkortningar. Än en gång tack.
Med vänliga hälsningar
Karin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna