ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Blekinges befolkning 1930  (läst 2361 gånger)

2013-12-02, 16:19
läst 2361 gånger

Utloggad Lotta Malmstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 259
  • Senast inloggad: 2024-04-11, 16:19
    • Visa profil
Jag vet att det finns en sökbar variant av Blekinge befolkning 1930 (troligen baserad på folkräkningen) och som bl.a. finns på biblioteket i Karlshamn. Jag undrar om någon vet om man kan köpa en kopia av denna databas att lägga på sin egen dator och i så fall av vem?
Tack på förhand!
 
/Lotta M

2013-12-02, 19:04
Svar #1

Utloggad Annika Gylling

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 858
  • Senast inloggad: 2016-04-05, 16:24
    • Visa profil
Ja, det stämmer. Uppgifterna kommer från SCB-längderna för 1930, alltså utdragen ur församlingsböckerna. CD-skivan innehåller Karlshamns och Ronneby kommuners socknar. Så den innehåller inte hela Blekinge.
 
Om du går in på Blekinge Släktforskarförenings hemsida www.blekingesf.se så hittar du den i bokhandeln under CD-skivorna.

2013-12-02, 19:34
Svar #2

Utloggad Lotta Malmstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 259
  • Senast inloggad: 2024-04-11, 16:19
    • Visa profil
Ah! Jag har tur då som mest forskar inom Karlshamns kommun. Tack för svaret, Annika!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna