ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fjällsjö födelsebok 1752-1826  (läst 540 gånger)

2010-11-04, 12:38
läst 540 gånger

Utloggad Ann-Britt Sjödin Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 923
  • Senast inloggad: 2016-10-31, 16:15
    • Visa profil
Hej. Jag undrar om ngn av er har möjlighet att tyda en textrad i en födelsenotis. Jag har lyckats tyda det mesta men har nu fastnat på en rad. Det gäller:
Genline, Jämtland-Västernorrland, Fjällsjö, C:2, födde/dop, 1752-1826, bild 160/230, GID 2040.12.51200.
Överst på högra sidan Uti Bodums förs. född october 26, Bonden Jons Erssons och Stina Pehrsdotters flicka Eva (tror jag det står) Magdalena. Det är mkt skrivet om denna tös. Jag tolkar att hon fick nöddop 27 october af Torparen Anders Andersson i Björksjönäset. Vad står noterat efter detta? Hvilket nöddop...... ...... uti Bodums kyrka den 2 November m.m.
Resten kan jag utläsa. Så, hette hon Eva Magdalena och lite hjälp med texten just där. Undrar även...Vet ni om Skirsjön och Björksjönäset är samma ort?
Varmt tack på förhand.
AnnBritt Sjödin

2010-11-04, 21:26
Svar #1

Utloggad Hans Olof Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3226
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 10:15
    • Visa profil
    • www.secutor.se/genealogi/index.html
Hej AnnBritt!
 
Det som du inte lyckats läsa är: ...hvilket nöddop stadfästades uti Bodums kyrka....
 
Det ska nog vara Eva Magdalena, även om det ser ut som en extra släng i slutet av Eva.
 
Hälsningar
Hans Olof
*******************************************
* Hans Olof Johansson 
* Uppsala, Sweden   
* http://www.secutor.se/genealogi/  
*******************************************

2010-11-04, 22:23
Svar #2

Utloggad Ann-Britt Sjödin Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 923
  • Senast inloggad: 2016-10-31, 16:15
    • Visa profil
Tack Hans Olof. Hade nog inte kunnat räkna ut det själv gissar jag.
Jättetack.
AnnBritt

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna