ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rengsjö  (läst 490 gånger)

2008-08-20, 14:40
läst 490 gånger

Utloggad Kenneth Bergman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2995
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 23:43
    • Visa profil
    • www.kenalexis.se
Hej Jag skickade detta till landskap men det är nog här det passar!
 
Getrud Pålsdotter 1662-1743-01-15 från Nordhöle  
Far Pål Persson och Anna Persdotter  
Kan någon hjälpa mig att tyda vad som står i hennes dödsskrift C:1 GID 2586.11.30700,Rengsjö?  
Hon är min mormors farmors morfars morfars mor.  
 
Se hemsida http://home.swipnet.se/kex
Med vänliga hälsningar.

2008-08-20, 22:03
Svar #1

Utloggad Ivar Wallgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 213
  • Senast inloggad: 2015-02-26, 16:44
    • Visa profil
Kenneth. En del av texten i högermarginalen har försvunnit och delvis är den svårtydd, men jag gör ett försök. Det kanske dyker upp nån bättre läsare som kan rätta till mina fel.
Enkan Hustru Gertrud Påhlsdotter ifrån Nordanhö- född af ärl?iga föräldrar 166(7) Fadren Pål? ---sson i Nordanhö- Modren Anna (   )  Heder af sina föräldrar till?? hon på 17de sit ålders år (ingick???) äkta förbund med ärlige man Olof --dersson med hwilken hon i   (   ) sammanlefde 47 år och blewo wälsignade med 6 söner och 1 dotter hwilka 3 söner nu? äro i lifwet. För 17 åhr blef hon Enkja och i samm----   --sörjande tilstånd sig bjuda?? och wäl upfördt at ingen kan (   ) på the? döde (    ) intyga om? thet ärligit? och godt är. Sjukdom begynte förledit åri Julii månad at hon måste intaga sängen hwilken tid hon städse anropat Gud om en Salig Hädanfärd then hon? (   ) d 15 Januarii och begrofs i Rayasjö??? Kyrkjogård d 25 ejusdem.
Mvh Ivar

2008-08-21, 12:16
Svar #2

Utloggad Kenneth Bergman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2995
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 23:43
    • Visa profil
    • www.kenalexis.se
Tack snälla Ivar för din hjälp! Vad skulle man göra i livet om det inte fanns snälla människor som dig!
Med vänliga hälsningar.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna