ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Njutånger 1754. Hittar inte Mårten i födelseboken.  (läst 509 gånger)

2013-12-28, 12:56
läst 509 gånger

Utloggad Marie Dahlbom

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 25
  • Senast inloggad: 2022-03-12, 11:07
    • Visa profil
Hej!
 
Har nu letat men stött på patrull!
Mårten Ericsson enligt vad jag kommit fram till är förr juni 1754 i Wik, Njutånger.
Hittar honom däremot inte i födelseboken Njutånger C:2 (1722-1761).
Han borde ju finnas med på någon av sidorna 205-207 om nu hans födelsedatum och år stämmer...
Hans föräldrar enligt hfl skall vara Eric Månsson (1723) och Margta Olsdotter (1724)
 
Tack på förhand  Marie
 
OBS!!  Hittade nu.  Såg att dom filurerna hade året 1754 i både C.1 och C:2.
Så går det när man snöar in och fastnar...
 
Återkommer om jag fastnar på något annat.
 
Marie
 
(Meddelandet ändrat av sa6afq 2013-12-28 13:30)

2014-01-02, 14:42
Svar #1

Utloggad Alf Wikman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 351
  • Senast inloggad: 2023-12-28, 15:06
    • Visa profil
Hej Marie! Jag såg att du hade varit inne på Mårten E i Vik. Eftersom han tillhör min släkt tänkte jag skriva och fråga dig om du sett vilka avtryck några av hans ättlingar satt i Njutångers historia. Tre systrar Eriksson,Anna,Blenda och Emma blev alla lärarinnor i Njutånger. Dessutom Karin (Calla) Collin,som blev en uppskattad skribent men framför allt centerkvinnornas riksordförande! Med hälsningar Alf W.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna