ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Slöinge-Dödsorsak  (läst 639 gånger)

2010-09-21, 18:53
läst 639 gånger

Utloggad Karl-Arne Lindström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 325
  • Senast inloggad: 2018-04-16, 18:05
    • Visa profil
    • home.swipnet.se/inkan/
Hej!
 
Har en ana i Slöinge som var hotellägare och i dödsboken_scb Hallands,  SCB, Död, 1921 - 1921, 0-0,  Bild 88 av 308 GID 100013.111.8800,  [Halland]har jag svårt att läsa raden direkt under namnet även dödsorsaken och dödsorten är för mig svårläst.
 
Någon vänlig...
Arne
Arboga

2010-09-21, 22:28
Svar #1

Utloggad Calle Lindström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1951
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 10:23
    • Visa profil
Hejsan Arne, om du menar första person på angiven sida, du anger inget namn. Andra raden innehaferinna, Perstorp 1. Dödsorsaken anges till Sucidium intoxicatio = självmord genom förgiftning. Dödsorten anges till Falkenbergs lasarett.
Tredje raden i dödsorsaken är väldigt kladdig och svårläst och ett försök kan möjligen bli något åt acut e lung...???
 
Vänligen,
Calle

2010-09-22, 15:08
Svar #2

Utloggad Karl-Arne Lindström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 325
  • Senast inloggad: 2018-04-16, 18:05
    • Visa profil
    • home.swipnet.se/inkan/
Hej Calle!
 
Det var första personen på sidan jag menade men glömde att ange.
Det var inte så konstigt att hon begick självmord för hon hade stora leverantörsskulder på hotellrörelsen enl. bouppteckningen.
 
Tack och bock för hjälpen Lindström!
Mvh Lindström

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna