ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vem är Catharina och vem är Anna ???? Bild + GID nr  (läst 453 gånger)

2006-04-30, 18:08
läst 453 gånger

Utloggad Mattias Persson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 46
  • Senast inloggad: 2009-01-18, 20:11
    • Visa profil
Hej Jag har ett problem, en ana till mig är rotebåtsman Andreas (Anders) Dalgren född Christiansson, han gifter sig 1811-01-11 i Onsala med Anna Britta Andersdotter
Jag hittar inte dom förrän i hfl 1818-1822 och då står namnet catharina överstruket och anna dit skrivet.
I nästa hfl 1822-1827 står Catharina med igen men nu helt överstruken och och skriven som död vilket bekräftas i Tölö dödbok där hon står som Andreas hustru.
Vem är denna Catharina som skrivs som hustru och vem är denna Anna britta som han har gift sig med. Datumen till anna och catharina är också röriga.
I hfl för 1814-1818 hittar jag inte dom men andreas är med den svenska invasionsstyrkan som skickades till Norge 1814 men jag vet inte hur länge han var borta, kanske detta är förklaringen till varför han inte finns med.
Andresa gifter sig igen 1 år efter att Catharina är död då med Anna Christina Andersdotter från Kålla, Tölö.
Heter Anna Britta Andersdotter egentligen Anna Britta Catharina Andersdotter?
Det går bara runt i huvudet på mig nu.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna