ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Strömwall, Karl Eskil Adalrik f. ca 1898  (läst 984 gånger)

2003-05-21, 12:47
läst 984 gånger

Anette Rosberg

Känner någon till i vilken församling Karl Eskil Adalrik Strömwall föddes? Hans födelseår är ca 1898 och föräldrarna skall ha varit Karl och Ebba Strömwall.
Han hamnade sedermera i England, där han under första världskriget lät värva sig till the Leicestershire Regiment, 8th Battalion och sårades till döds på västfronten i oktober år 1917. Han är begravd på Lijssenthoek Military Cemetary, Poperinge, West-Vlaanderen i Belgien.

2003-05-21, 13:50
Svar #1

John Sidén

Hej Anette!
Tyvärr hittar jag inte Karl Eskil Adalrik i folkräkningen 1890 men väl hans föräldrar och syskon, han borde vara född i Lundby församling i Göteborg, familjen bodde i Lindholmens mekaniska verkstad i Lundby församling där fadern Karl Johan Strömvall, f 1852 i Göteborgs domkyrko, var kontorschef, modern heter Ebba Alfhilda Josefina f Lundgren f 1855 i Göteborgs domkyrko, syskon är Karl Haldo Percival f 1883 i Lundby, Karl Tage Sebastian f 1884 i Lundby, Ebba Kerstin Ingeborg f 1886 i Lundby, Ebba Elsa Karola f 1886 i Lundby, Karl Halvor Kristian f 1888 i Lundby.  
Med vänlig hälsning
John

2003-05-21, 15:19
Svar #2

Anette Rosberg

Hej John! Tack för ditt snabba svar. Det verkar ju vara Eskils familj. Nu kan jag kanske kolla med Lundby församling direkt, om de fortfarande har kvar de yngre kyrkoböckerna där!
hälsningar Anette

2017-04-11, 22:42
Svar #3

Utloggad Agneta thorpert södergren

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2018-03-05, 23:32
    • Visa profil
Karl Eskil var min morfars kusin Hör gärna avd IG om du vill veta mer om släkten Med vänlig hälsning, agneta Thorpert södergren mail agneta.thorpert.sodergren@ gmail.com

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna