ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ala, GID 2641.6.2750, fosterbarn och svårtydd flytt  (läst 455 gånger)

2006-06-13, 13:43
läst 455 gånger

Utloggad Anna Magnusson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 91
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Familjen Ahlquist-Eskelund kom hem till Gotland efter en tid i Stockholm, och bosatte sig i Ala 1836, 1841 flyttade de vidare till en ny plats, möjligen Barlingbo, men det är svårt att tyda, och jag har inte hittat familjen där än.
Det verkar som om det finns en fosterdotter i familjen, men jag är inte säker på att jag läst rätt. Prästen skriver kommentarerna så smått.
 
Det vore jättesnällt ifall någon skulle kunna hjälpa mig att läsa det här (hfl, Ala 1831-44, GID 2641.6.2750).
 
Mvh // anna

2006-06-13, 22:23
Svar #1

Utloggad Ingvar Kristiansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 805
  • Senast inloggad: 2013-06-30, 19:37
    • Visa profil
Anna
OBS att korrekt GID är 2641.6.27500.
På fosterdottern Elisabeth Svenborg står ant:
Fosterföräldrarnas betyg uppgifver icke flickans ålder. Hon flyttade till Gammelgarn.  
Barlingbo ser ut som en rimlig tolkning för den övriga familjens flyttning.
// Ingvar

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna