ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Skoglund Arvid, byggnadsförman, fyllde 50 år 1945-1949?  (läst 439 gånger)

2003-12-29, 09:45
läst 439 gånger

Utloggad Lotta Karlsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 607
  • Senast inloggad: 2022-04-15, 20:36
    • Visa profil
Hej!
Jag har flera tips att följa efter denne man, men jag gör även en efterlysning under Göteborg, eftersom han arbetade där då han fyllde 50 år, då var hans foto insatt i GP eller GT. detta var någon gång mellan 1945-1949. Han var byggnadsförman.
På dödskivan finns flera Arvid, men ingen av dem är födda eller döda i Göteborg. Ej heller på 70-tals skivan har de nämnda någon anknytning till Göteborg. Jag vill gärna tro att det finns någon som känner igen denne Arvid Skoglund, byggnadsförman i Göteborg och som fanns där då han fyllde 50 år.
har även skickat en förfrågan till GP om det finns möjlighet att söka efter fotot i de gamla tidningarna, men har ej fått svar än.
 
Vänligen Lotta

2003-12-29, 10:22
Svar #1

Utloggad Lotta Karlsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 607
  • Senast inloggad: 2022-04-15, 20:36
    • Visa profil
Ett tillägg till ovanstående.
1937-38 kan han ha bott/arbetat i Mölndal.
 
Lotta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna