ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Färgelanda B:1 Utflyttade 1819  (läst 573 gånger)

2010-03-02, 23:03
läst 573 gånger

Utloggad Marie Bråthen Birath

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 466
  • Senast inloggad: 2022-05-13, 19:25
    • Visa profil
Hej!
Tror mig hittat min Sven Svensson Runström, född 1785-05-07, tillsammans med maka född -78 samt 2 barn i utflyttningslängden 1819.
 
Sidan 52, Nr 36. Jag skulle bli jätteglad om någon kunde hjälpa mig reda ut var de bodde, makans namn samt bekräfta att de ska till Wänersborg?
 
Vänliga hälsningar
Marie

2010-03-03, 10:54
Svar #1

Utloggad Eivor Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 997
  • Senast inloggad: 2015-05-26, 12:02
    • Visa profil
Hej,
Det står Vänersborg och en annan del i släkten flyttade också dit (men det skall jag kolla)
Sönerna i utflyttningen var inte födda i Färgelanda 1810 och 1818 och jag kan inte läsa orten de flyttar från. Jag lägger in bilden så kanske någon annan kan läsa. Hustrun ser ut som Ingeborg, men jag är inte säker.
 

Hälsn. Eivor

2010-03-03, 12:43
Svar #2

Utloggad Marie Bråthen Birath

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 466
  • Senast inloggad: 2022-05-13, 19:25
    • Visa profil
Hejsan Eivor!!
 
Tack för hjälpen!
 
Jag satt igår kväll och lusläste husförhörslängder men hittade dem inte... MEN i morses tittade jag i vigselboken Färgelanda och hittade dem där!! Verkar som frun hette Ulrika Jongberg (?). Tyvärr ser jag inte heller där platsen de flyttade från... Kan det vara Lilla Sventorp? (Har kollat det också i husförhörsl. men får inte syn på dem!!)
 
Mvh Marie

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna