ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Stora Kopparberg, HFL, 1787-1797. GID 176.78.37400  (läst 446 gånger)

2008-08-26, 09:04
läst 446 gånger

Susanne Boström

Hej!  
I HFL GID 176.78.37400, ser jag att Brita Stina Göransdotter flyttar med sina föräldrar från Glamsarfwet (trol ca 1788).
Jag kan dessvärre inte se vart de flyttade. Kan någon hjälpa mig?
Med vänlig hälsning
Susanne Boström Liedgren

2008-08-26, 22:21
Svar #1

Utloggad Sven&Anita Sjöstedt

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 511
  • Senast inloggad: 2022-02-22, 09:57
    • Visa profil
Hej Susanne!
Skulle kanske kunna vara Norrbärke!? I Stora Kopparbergs UT-flyttnignsbok är det bara lösblad, men om du bläddrar dig fram bland sidorna kanske du kan hitta familjens flyttbevis och se om det kan synas bättre vart de flyttar. Lycka till!
Anita

2008-08-27, 08:55
Svar #2

Susanne Boström

Hej Anita!
Tack för hjälpen! Jag tycker också att det står Norrbärke, men det stämmer så väl med en vild teori, att jag inte vågade hoppas... Det har också funnits funderingar på Morbäcken eller Morbygden.
Jag har bläddrat bland de lösa lapparna, men antingen så är jag helt hopplös, eller så finns det inte. De flesta lapparna är av betydligt yngre datum än vad jag söker efter.
Mvh Susanne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna