ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ore C:1födda 1714-35 bild 111 nr 22  (läst 471 gånger)

2009-02-05, 21:03
läst 471 gånger

Utloggad Ulla Karlsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1402
  • Senast inloggad: 2019-03-28, 23:18
    • Visa profil

 
Hej !!
 
Finns det någon som kan hjälpa mig tyda texten i födelsenotis ???

Ore C:1 födda 1714-35 bild 111 nr 22 Margta far Eric Ruch Mickelsson
Hustr. Margta Andersdotter  Östansjö.....
MEN vad står det mer....
Tacksam för Hjälp !!!
 
MVH
Ulla

2009-02-06, 08:51
Svar #1

Utloggad Birgitta Lindborg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1426
  • Senast inloggad: 2020-11-12, 15:18
    • Visa profil
Ulla!
Det är tvillingar som föds.  
Det står Margta & Eric. Ruck Mickel Ersson och hust Margta Andersdotter i Östansjö, tvillingar födda d 18 augusti om morgonen och flickan Margta fick ... nöddop av Ruck Eric Mickelsson. Det confirmerades ... Dia 10 post Trinit. Faddrar till hennes dop woro unge Mickel Mickelsson, Knut Ersson, hust Karin Carlsd. hust Anna Mickelsd alla Östansjö. Gossens faddrar som Dia 10 post Trinit döptes woro Ruck Mickel Mickelsson, Göran Carlsson hust Margta Ersd hust Anna Ersd alla i Östansjö.
 
Mvh Birgitta

2009-02-06, 09:18
Svar #2

Utloggad Torbjörn Näs

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1863
  • Senast inloggad: 2024-01-08, 11:27
    • Visa profil
Efter lite letande hittade jag fram till rätt notis... Skriv gärna en riktig källhänvisning, i detta fall är inte födelseboken paginerad, men ett årtal hade varit enkelt att ange. Alla har inte Genline som jag antar att bild 111 är från, i SVARs version är det sid 114.
 
21.22 Margta & Eric, Ruck Mickel Ersson och hust Margta Andersdr's i Östansio, (twillingar)
födda d 18 aug om morgonen, af hka(vilket)__ Margta fick straxt nöddop af Ruck Eric Mickelsson  
hkt (vilket) confirmerades samma dag d. Dna 10 post Trinit: Faddrar till hennes doop woro unga Mickel Mickelsson, Knut Ersson, hust Kari Carlsd. hust Anna Mickelsd alla i Östansio
Gossens faddrar som dna 10 p Trinit döptes woro: Ruck Mickel Mickelsson, Jöns Carlsson,  
hust Ma(rg)ta Ersd. Pig Anna Ersdr alla i Östansio
 
(vi läser ganska lika i alla fall....)
 
(Meddelandet ändrat av Alterego den 06 februari, 2009)

2009-02-06, 14:53
Svar #3

Utloggad Ulla Karlsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1402
  • Senast inloggad: 2019-03-28, 23:18
    • Visa profil

 
Hej Birgitta & Torbjörn !!!
 
Jätte Stort TACK för hjälpen .....!!!!'
Då klarnade det Mycket för mig !!!
Ursäkta att
jag Glömde födelse årtalet
Jag ska komma ihåg det till en annan gång !!!
MVH
Ulla

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna