ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hedemora, FI:2, död- och begravningsbok, 1743-1775  (läst 379 gånger)

2011-06-21, 00:25
läst 379 gånger

Utloggad Malin Almstedt

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 47
  • Senast inloggad: 2023-01-06, 20:21
    • Visa profil
    • Helsingia
Hej,
 
Vid mitten av (eller mot slutet av) 1700-talet flyttar anfäder till min morfar, soldaten Jonas Pihlström och hans hustru Maria Persdotter, från Vikmanshyttan i Dalarna till Delsbo i Hälsingland. Marias mor Margareta Eriksdotter och farmor Karin Larsdotter (eller Hansdotter, olika efternamn finns inskrivna vid olika tillfällen) avlider år 1774 respektive 1769. I död- och begravningsboken Hedemora, FI:2 för åren 1743-1775 finner jag deras dödsnotiser. Det är första gången jag dyker på så pass mycket latin. Hoppas därför att jag skall få hjälp med att dels tyda vad som står dels få hjälp att förstå det som står. Jag har inte lyckats finna några bra rubriker till de olika kolumnerna och hoppas att detta inte ger allt för stora bekymmer.
 
Med stort tack på förhand!
 
Dödsnotis för Karin Lars(Hans)dotter:
 
 
Dödsnotis för Margareta Eriksdotter:

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna