ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vigselboken Hedemora EI:2 bild 155 nr 11.  (läst 642 gånger)

2015-08-27, 22:19
läst 642 gånger

Anita Fagerberg

Kan någon hjälpa mig med att tyda vad som står efter Dalkarsbo i namnkolumnen.  
Jag kan inte heller läsa första delen av sista kolumnen, däremot lyckas jag tyda andra delen som handlar om vittnen till hennes mans död. Om jag läst rätt ska soldaterna heta Fogel, Stenberg och Hagel
 
Med vänlig hälsning
Anita Fagerberg

2015-08-27, 22:34
Svar #1

Utloggad Leif G. Olofsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2191
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 11:36
    • Visa profil
Efter kontrahenterna står utan förkortningar Charta Sigill 16 shcilling, kostnaden för lysning och vigselattest - står samma för de andra lysningarna också, om du kollar. Överst i vittnes-spalten står Wittnesbörden Gode (tror jag).

2015-09-02, 18:46
Svar #2

Anita Fagerberg

Tack för det. Hade ingen aning om att det kostade något att ta ut lysning. Bra inkomstkälla antar jag.
Hälsningar
Anita
 
Kommer det här tacket till rätt person eller är det på annat sätt jag tackar för hjälpen. Förstår inte riktigt hur den kan hamna hos rätt person

2015-09-03, 09:17
Svar #3

Utloggad Leif G. Olofsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2191
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 11:36
    • Visa profil
Det funkar bra, Anita.
Hälsningar
Leif

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna