ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Malm  (läst 287 gånger)

2005-05-02, 23:25
läst 287 gånger

klas.bergenstråhle

Den kända göteborgssläkten Malm stammar från amiralitetskassören Jonas Malm, som flyttar från Karlskrona till Gbg 1739. Käner någon till vem hans hustru var?

2005-05-03, 09:52
Svar #1

Sven Aivert (Svena)

Hej Klas !
Dessa uppgifter är hämtatade från internet på wwww,tjocka släkten.se
Jag är osäker på om dessa stämmer jag har för mig att jag har hört att de skall vara fel,så kontrolera dem ordentligt.  
Om det stämmer skulle jag vara tacksam för om du talar om det då deras son Jonas Malm som var gift med Maria Svensdotter Kullmam ingår i mina led över Släkten Hülphers då Maria kommer från denna.
 
Med Vänliga Hälsningar
Sven Aivert
 
Christina Löfman  
 
--------------------------------------------------------------------------------
 
      Kön: K
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
Personinformation  
--------------------------------------------------------------------------------
 
        Födelse: 1728 10
            Dop:  
            Död: 1803 - Backa 10
     Begravning:  
      Dödsorsak:  
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
Make/makar och barn  
--------------------------------------------------------------------------------
 
1.  *Jonas Ericsson Malm  11 12 13 14 15 16 17  
      Äktenskap:  
         Status:  
           Barn:
                1. Jonas Malm 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
                2. Alexander Malm 35 36 37 38 39
                3. Anna Maria Malm 40 41
                4. Christina Helena Malm 42

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna