ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lundby; John & Edith Olsson?  (läst 379 gånger)

2007-03-30, 23:28
läst 379 gånger

Utloggad Anna Bengtsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 18
  • Senast inloggad: 2015-10-12, 00:00
    • Visa profil
Hejsan!
 
Min morfar Arne Teodor Olsson föddes i Lundby 1921-01-14. Han hade en bror, samt två andra syskon tror jag, men dessa dog i tidig ålder. Även brodern dog relativt ung. Morfar dog 2001-03-16.
Jag undra om någon känner till hans föräldrar John och Edith Olsson (troligtvis hette dom så i alla fall)? Edith dog på slutet av 70-talet tror jag och John vet jag inte. Morfar har berättat att han hade duvor och att deras hus brukade kallas för Flyga i lufta för att det var så slitet. ;-) Han jobbade på Götaverken tills dess att han gick i pension.
Känner någon igen detta?  Tack på förhand!

2007-03-31, 10:03
Svar #1

Utloggad Hanne Berndtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3654
  • Senast inloggad: 2015-09-30, 19:41
    • Visa profil
Hej Anna,
 
kika på denna länken till Landsarkivet i Göteborg. Du kan via nätet skriva och fråga om uppgifter ur födelseboken för Lundby församling år 1921. I födelseboken ska din morfars föräldrars fullständiga namn och födelsedata framgå.
 
www.ra.se/gla/forskarservice/forskarforfragningar/slaktform.htm
 
 
Lycka till!  
mvh Hanne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna