ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Änkan Margareta Bengtsdotter i Storbyn 1781  (läst 550 gånger)

2005-08-30, 14:04
läst 550 gånger

Sonja Larsson

By-forskare!!
Tyvärr saknar jag än så länge skanner så jag kan inte bifoga någon bild av By F:1, 12286, kort 1/4, nr 19, år 1781. Jag kan själv tyda vissa delar som: hennes fader Bengt Jansson, att Margareta var gift med Jacob Jacobsson från Nedre Fornby. De fick 11 barn varav 6 döttrar, 5 söner, 2 döda. Uppförande from och gudfruktig. Dödsorsak lungsot och andtäppa. 69 år, begravd 21 april 1781. MEN DÄR STÅR SÅ MYCKET MER..jag inte kan tyda. Går det att få resten kompletterad denna vägen vore jag mycket tacksam.
Stort tack på förhand
Sonja Larsson

2006-12-17, 12:48
Svar #1

Utloggad Peter Sigfridson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 225
  • Senast inloggad: 2016-08-14, 01:14
    • Visa profil
Hej. Ja Ja (Jacob Jacobssons) änka hustru Margareta Bengtsdotter i Storbyn  
Ang. födelse:Nata(född) 1712 i Storbyn. Patr. Bengt (...ansson)  Matr. hust. (Cicel???) Ersdottr Renata(återfödd=döpt) fått en god educat.(uppfostran) hwarom så wäl hennes wackra christendoms kundskap som (efwen?) hennes (dygde) wandel (nog-)samt witna. Får ev. återkomma med övrig text. Hälsn. Peter.

2008-06-22, 12:48
Svar #2

Utloggad Sonja Larsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 111
  • Senast inloggad: 2011-10-11, 15:51
    • Visa profil
Till Peter Sigfridson
 
Nu har jag lärt mig hur jag ska få fram samtliga mina frågor ställda i Rötter. Tack Peter för att Du hjälpte mig så långt i alla fall.
Vänliga hälsningar
Sonja Larsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna