ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tossene Flla:5 (1771 - 1776) side 2595  (läst 624 gånger)

2012-08-29, 12:04
läst 624 gånger

Utloggad Sven Borg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 880
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 13:20
    • Visa profil
    • www.borgfamilien.com
Tossene Flla:5 (1771 - 1776) side 2595 Bouppteckning over kyrkoherden i Tossene Weddich Borg.
Om noen har tid og lyst til å hjelpe meg med å tyde denne bouppteckningen er jeg meget takknemmelig.
Om ikke hele, så de mest interessante delene.
Det gjelder Kyrkoherden i Tossene (1772 - 1776) og regimentspastoren i Bohusläns Regemente (1757 - 1772) Weddich Borg (1730 - 1776).
Jeg ser at han har en del Contanter og en del Guld och Silfver og eier en del saker.  Allikevel ser det ut til at det ikke blir noe igjen til boet.
Det ser ut som han skylder sin svärmor, Maria Catharina Rodhe 2000,- (er usikker på valøren - daler?)
Det var en betydelig sum penger på den tiden eller???
Han skal være død i juni 1776, men det står vel ikke noe om det her?
Kirkebøkene for denne perioden er borte i brann.
Nevner også at jeg har alle opplysninger ellers om ham og hans slekt forøvrig, men ville vært interessant og få med bouppteckningen også.
 
Sven

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna