ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jacob Ludvig och Hugo Herman von Saltza på Hökälla säteri i Säve socken  (läst 317 gånger)

2003-09-23, 10:52
läst 317 gånger

christer andersson

Hej!
Jag undrar om någon har stött på Generalmajor, Landshövding m.m. Jacob Ludwig von Saltza f 10/8-1685 död 29/5 1763 i Jönköping. Han är begravd i Tyska kyrkan i Göteborg och ägde bl.a Säteriet Hökälla i Säve socken. Hans bouppteckning ger ingen klarhet i var han dog någonstans (förs. gård m.m.).
Även hans son Riddaren högvälborne Baron m.m. Hugo Herman von Saltza född 6/8-1726 död 1/3-1785
kan jag inte hitta någon födelse ort eller vart han dog. Även han, ägde bl.a Hökälla säteri.
Enl.tryckta källor dog han i Stockholm eller Göteborg? Efter många års forskningar på Hökälla säteri har jag ännu inte funnit något gårdsarkiv. Hoppas att någon kan hjälpa mig att finna dessa personers födelse och död data.  
Tack på förhand.
Christer Andersson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna