ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ivar Johansson född Vårviksocken i Dalsland  (läst 277 gånger)

2004-12-29, 19:18
läst 277 gånger

Anders dahl

Hej släktforskare i/omkring Göteborg,  
 
jag letar efter ättlingar till min mormors halvbroder Ivar Johansson som är född i Vårvikssocken i slutet av 1800-talet el. början på 1900-talet. Min mormor Kajsa *Svensson Emanuelsson är född 1912 och är näst äldst i syskonskaran av 10 syskon.  
 
Ivar Johansson var sambo/gift med en May Kämpe i Dalsland, om de fick barn vet jag ej.  
Ivar flyttade någon gång under mitten av 1900-talet till Göteborg och efter det finns det ingen kontakt med honom - vad hände?  
 
Pappan heter troligtvis Johan Svensson *1874 i Vårvik socken, Ärtemarks församling.  
Mamman hette Charlotta Johansdotter *1862 också i Vårvik socken tror jag.  
 
Jag har inga uppgifter på årtal eller dyligt, kanske kan man gå på hans föräldrars data....?  
 
Hoppas att någon kan hjälpa mej på något vis, min mormor Kajsa skulle bli så glad att veta vart han tog vägen, familj, barn etc.  
 
Jag är nybörjare på området, och att leta i GBG är inte lätt  
 
Med vänliga hälsningar  
 
Anders.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna