ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anna B? Skog, innflytted til Uddevalla 1819. GID 615.30.78600  (läst 1291 gånger)

2004-08-16, 14:02
läst 1291 gånger

Laila Semming Hynne

Hei
 
Er det noen som kunne hjelpe meg å tyde tekst i kirkeboken for Uddevalla over innflyttede?
 
Teksten står på side 71, året er 1819 og det gjelder person nummer 187: Anna B? (M?) Skog f. 1/5 1797 i Gøteborg. Det er det som står i rubrikk nr. 4 jeg ikke klarer å lese/forstår.
 
På forhånd takk.  
 
mvh Laila S. Hynne

2004-08-16, 15:25
Svar #1

Kenneth Bengtsson

Hejsan
 
att(est) utf(ärdad) 30/12 1819
 
m v h
Kenneth Bengtsson

2004-08-16, 16:08
Svar #2

Laila Semming Hynne

Hei Kenneth
 
Tusen takk for raskt svar:-)
 
Jeg var visst litt utydelig i min forespørsel, det var rubrikk nr 3, stedet/gården hun skulle flytte til som jeg ikke klarte å lese.
 
Kunne du hjelpe meg med den også??
 
På forhånd takk.
 
mvh Laila S. Hynne

2004-08-17, 11:31
Svar #3

Kenneth Bengtsson

Hejsan
 
Tyvärr går jag bet på det. Någon med större kännedom om Uddevalla får försöka hjälpa dig.
 
m v h
Kenneth

2004-08-17, 19:03
Svar #4

Laila Semming Hynne

Hei igjen Kenneth
 
Takk for at du forsøkte:-)
 
Jeg skal prøve å legge ut bilde fra kirkeboken og kanskje det er andre som kan tyde det. Jeg må bare lese litt om hvordan man skal gjøre det først.
 
mvh Laila S. Hynne

2004-08-17, 21:26
Svar #5

Kenneth Bengtsson

Hejsan igen Laila
 
Du kan också ställa frågan till Uddevalla släktforskare
www.uaslektforskare.se
 
Så här ser bilden ut

 
m v h
Kenneth

2004-08-17, 22:18
Svar #6

Laila Semming Hynne

Hei på deg Kenneth
 
Tusen, tusen takk for at du la inn bildet for meg. Du er en engel. Jeg har sittet et par timer nå for å prøve, men klarte det ikke. 
 
Først var det feil filtype jeg hadde, så var filen for stor. Men øvelse gjør mester, så jeg får øve meg:-)
 
Takk for tipset om å spørre Uddevalla Slektforskare. Det skal jeg gjøre, men jeg tenkte jeg skulle la det gå et par dager for å se om det ble noen respons på bildet du har lagt inn for meg. 
 
Takk igjen.
 
mvh Laila S. Hynne

2004-08-18, 00:05
Svar #7

Eivor Andersson (Ema)

Hej Laila,
 
Det första skulle kunna vara en förkortning av Gustavsberg i Uddevalla eller Gullmarsberg i Skredsvik.
Det andra kan jag inte urskilja men det kan vara ett torp under någon av gårdarna.
 
Hälsn. Eivor

2004-08-18, 14:02
Svar #8

Laila Semming Hynne

Hei Eivor
 
Takk skal du ha.
 
Kanskje dette gjør det litt enklere å finne henne i husforhørene:-)
 
mvh Laila S. Hynne

2004-08-21, 17:41
Svar #9

Utloggad Ulf Berggren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3747
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 00:15
    • Visa profil
    • www.stacken.kth.se/~ulfb/genealogi.html
Det står Gelbgj. Rundlöf.
Det är alltså en förkortning av Gelbgjutare och det som anges är med andra ord inte en plats hon har flyttat till utan en person.
Ulf Berggren

2004-08-22, 12:56
Svar #10

Laila Semming Hynne

Heisann  
 
Kjempeflott!! Tusen takk skal du ha.
 
Jeg skal lete videre i husforhørene :-)
 
mvh Laila

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna