ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Karlskrona Amiralitetsförsamling GID 1760.84.29300  (läst 474 gånger)

2004-01-02, 00:32
läst 474 gånger

Lars Fredriksson

Jag skulle vilja ha hjälp att tyda texten
på ovanstående sida i Genline. Tyvärr har jag inte lyckats få in bilden hit från min jpg fil.  
Förstår inte hur man ska ladda in bilden när jag blir promptad med bilden Your Image Here
Har försökt olika varianter i minst en halvtimme...
 
I alla fall,
Texten är från födelseboken 1753-1760. Jag söker egentligen en Carl Fredrik Lilja som ska vara född 1757 i Karlskrona. I denna
församlingsbok tror jag mig har funnit denne Carl Fredrik som i födelseboken verkar hete Carl Friedrick Modern tolkar jag som ska heta Stina Lillja.  
Tacksam för hjälp att tyda.
 
MVH Lars

2004-01-02, 06:58
Svar #1

Utloggad Britt Maria Ekstrand

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 617
  • Senast inloggad: 2015-07-20, 13:03
    • Visa profil
Hej  
Det står
 
1 October 1757
Volonteuren Abraham Törneus son
Carl Friedrich.
 
De övriga är dopvittnen uppdelade i
manliga och kvinnliga. Moderns
namn är inte uppgivet.
Mvh
Britt Maria

2004-01-02, 13:15
Svar #2

Lars Fredriksson

Tack Britt Maria!
 
Då var denne gosse inte den jag letade efter. Det finns 2 kandidater till i födelseboken under 1757
i Amiralitetsförsamlingen men dessa är mindre trovärdiga att vara den jag letar efter. Finns ju även Stadsförsamlingen i Karlskrona men den finns inte än fullt upplagd i Genline.
 
Dessa 2 andra finns i så fall på Genline  1760.84.28800 (högersidan i boken) och 1760.84.29900 (vänstersidan i boken) men jag kan inte tyda att någon av föräldrarna har namnet Lilja vilket borde vara förutsättningen.
 
Mvh
Lars

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna