ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Förkärla CI:1 sidan 29-30 ang. Kerstin Månsdotter  (läst 542 gånger)

2014-02-02, 12:18
läst 542 gånger

Utloggad Göran Nilsson

• Anbytare ***
  • Antal inlägg: 174
  • Senast inloggad: 2021-08-13, 08:57
    • Visa profil
Hej på er,

Tyvärr följer ingen bild, skulle bli för stor. Jag har funnit information på A-forum om att en Kerstin Månsdotter skulle vara död 1730-04 i Stegeryd, Förkärla (K) med hänvisning till detta uppslag. Hennes far skulle vara Måns Nilsson. Kan inte se att hon skulle finnas här. Där finns en Kerstin men kan inte få det till Månsdotter. Där finns en Månsdotter på detta uppslag, men för året 1731 och, som jag får det till, heter Ingrid.

Finns där verkligen någon Kerstin Månsdotter?

Tacksam för hjälp
Göran

2014-02-02, 16:45
Svar #1

Utloggad Kristina Gunnarsdotter

• Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6177
  • Senast inloggad: 2023-11-20, 12:45
    • Visa profil
Jag hittar ingen Kerstin Månsdotter på uppslag 30, bara den tjänstepiga Ingrid du också hittat:

2014-02-03, 18:19
Svar #2

Utloggad Kjell Holmåker

• Anbytare ***
  • Antal inlägg: 165
  • Senast inloggad: 2018-03-23, 18:31
    • Visa profil
Visst finns hon där!  Dom. Jubilate (dvs 19/4) begrovs hustru Kerstin (Kirsti) Inges uti Stegery. Hennes fullständiga namn finner man i katekismilängden 1717. Där finns i Stegeryd bonden Inge Olofsson med hustrun Kerstin Månsdotter.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna