ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Augerum födda GID 1623.14.73600  (läst 492 gånger)

2008-09-11, 20:48
läst 492 gånger

Utloggad Janne Johannesson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 9
  • Senast inloggad: 2020-11-11, 16:13
    • Visa profil
Hej.
Har kört fast och undrar om någon kan hjälpa mig tyda 2 olika födde anteckningar från Augersrum 1750.
Jag söker föräldrar till Carl Andersson i Björsmåla, född 1750 i Augersrum. Tyvärr har jag inte hittat något födelsedatum. Har försökt läsa igenom alla födelse noteringar från 1750 men det är för svårt för mig. Har hittat två där jag tror fadern heter Anders men jag är inte säker och kan inte läsa resten.
Båda finns på GID 1623.14.73600. Den ena på vänster sida näst längst ner. Jag tror den börjar med 7 juli föddes Anders....
Den andra är på höger sida näst längst upp och den börjar 8 augusti föddes .... Anders...
 
Jag har inte tillgång till tidigare husförhör än 1808 från Augersrum så det är inte mycket att gå på för att hitta föräldrarna.  
 
mvh/Janne

2008-09-12, 21:57
Svar #1

Utloggad Ivar Wallgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 213
  • Senast inloggad: 2015-02-26, 16:44
    • Visa profil
Janne, inget av barnen döptes till Carl. Texterna ofullständigt tolkade blir:
 d 7 Julii föddes Anders Abrahamssons son i ..... döptes d 15 dito och kallades Abraham, Mårten Olssons hustru Kerstin i ..ennetsmåla?? bar det, witnen  .....Pährsson i Hult Enert? Nilsson i Sandbäk..måla?? Olof Håkansson i .nkarboda.
 
d 8 Augusti föddes  ...... Anders Pärssons son i ..... blef strax hemma döpt och kallad Pär, d 23 Sept. confirmerades dopet Måns Swenssons hustru i  .randerhult? bar den, witnen Per Persson i ...... Swen Hansson i  .....
Mvh Ivar

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna