ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gid.1770-4-50700  (läst 522 gånger)

2006-11-13, 21:35
läst 522 gånger

Sofie Johansson

Hej!
Kan inte tyda andra stycket på denna sida. Det gäller Ingemar 1767 15 okt.(Nättraby födde)Vill någon hjälpa mig vore jag såå tacksam!
mvh/Sofie Johansson

2006-11-14, 09:56
Svar #1

Bo Johansson

Den 19 Oktober kl 2 till eftermiddagen föddes båtsmannen Anders Höfrings son i Verstorp(?) som blef den 18 dito döpt i ??? och kallas Ingemar.
Bonden Johan Perssons hustru Elin i Svenstorp/Verstorp/Månstorp(??) bar barnet. Mfv(?)(manfolkvittnen?) Bonden Per Andersson i Månstorp(?), Bonden Gumme Hansson i Lilla ???. Qfv(?)(qvinnfolkvittnen?) hustru Elin i ???torp.
 
// Bo Johansson

2006-11-14, 13:17
Svar #2

Sofie Johansson

Tack Bo J.!
för din hjälp. Härligt med hjälpsamma människor.

2006-11-15, 12:46
Svar #3

Christian Andersson

Hej!
 
Ett försök att ersätta frågetecknen i Bos fina tolkning av födelsenotisen.
 
Den 19 Oktober kl 2 om eftermiddagen föddes båtsmannen Anders Höfrings son i Werstorp som blef den 18 dito döpt i kiörkian och kallad Ingemar. Bonden Johan Perssons hustru Elin i Werstorp bar barnet. Mfd (mansfaddrar) Bonden Per Andersson i Werstorp, Bonden Gumme Hansson i Lilla Wörta. Qfd (kvinnofadder) enkian Elin i Werstorp.
 
Mvh Christian

2006-11-15, 12:55
Svar #4

Christian Andersson

Rättelse:
 
Födelsedatum skall vara den 15 oktober 1767 och ingenting annat!
 
Mvh Christian

2006-11-15, 21:21
Svar #5

Sofie Johansson

Christian!
Helt rätt! Det stämmer med mina uppgifter. Sitter och kollar i Genline så ögonen står i kors. ;)
Hälsn.Sofie

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna