ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: #98793 - Vår Frälsare  (läst 596 gånger)

2009-12-25, 11:18
läst 596 gånger

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
En bild på vår frälsare!
 
man
Ann-Mari Bäckman

2009-12-25, 23:44
Svar #1

Utloggad Sylvia Leijon

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 453
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 13:44
    • Visa profil
Det skulle vara mycket intressant om någon vet något om påståendet om den här bilden.
Det har ju forskats mycket kring frågan om bibelns Jesus har existerat, och enligt vad jag läst i historietidskrifter är numera de flesta forskare ense om att han har funnits.
Även hans utseende har diskuterats, och om det ligger något i vad som sägs i texten här, nämligen att avbildningen är från kejsar Tiberius tid, (han var ju samtida med Jesus),så borde väl detta vara välkänt bland forskarna, och man skulle ha hört talas om det.
Tyvärr tror jag alltså att detta är en skröna, men visst vore det häftigt om om detta är sant!
 
/Sylvia

2009-12-26, 10:05
Svar #2

Utloggad Evert Strandell

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 71
  • Senast inloggad: 2018-11-28, 17:18
    • Visa profil
    • Backapojkarna.n.nu
Nog tror jag att Jesus har funnits. Och kanske också var en dåtidens ovanligt ärlig och redlig person.
Men sedan vet vi ju alla att(av en fjäder blir det en hel höna).

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna