ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vilka är dessa på bilden?  (läst 350 gånger)

2009-03-24, 13:38
läst 350 gånger

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
Inlägget bör flyttas till Gamla bilder » Bildgåtan - Geografiskt indelade » Bilder från okänd ort » Människor! Under denna rubrik diskuteras bilder som redan ligger på Porträttfynd.
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2009-03-24, 14:21
Svar #1

Utloggad Helene Jorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6190
  • Senast inloggad: 2020-01-15, 20:53
    • Visa profil
Ett tillägg till Claes-Görans påpekande. Förutom det Claes-Göran så mycket riktigt påpekar så bör du Åsa, skriva ut vilka du tror familjen är. Detta ger en mycket större chans att eventuella släktingar ska finna fotot och därmed kan dementera eller bekräfta. Tyvärr är det väldigt sällan man har en sån extremt stor tur att en familjemedlem/ättling sitter på forumet och känner igen fotot och säger, Ja, men det där är ju min farmor som barn.
 
I alla välmening - Helene

2009-03-24, 16:05
Svar #2

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Jag har kontaktat Anbytarvärden om felplacerade inlägg. Enligt uppgift har vi en moderator för gamla bilder, men ingen hörsammar önskan om flytt eller ser alla felplacerade inlägg.
 
Jag hoppas vi får besked om vem vi ska vända oss till, vid önskan om flytt av inägg.
 
Tyvärr, är det som Helene säger väldigt sällan någon känner igen så här anonyma kort. Därför är det bra att man ger kortet, så bra rubrik, som möjligt, plus att man även om man bara gissar vilka det kan vara, nämner det.
 
Det är inget konstigt man gör fel som nybörjare, så vi ger bara tips i all välmening, för att någon ev. ska kunna leta sig tillbaks till fotot, sedan det arkiverats.
 
Fotot ser ut att vara taget ca 1914, barnen är då födda från 1900-1915. Den äldsta flickan ser ut att vara ca 10 år, den yngre flickan kanske 7-8, pojken är ca 5 år och den lille ca 1 år. Föräldrarna är födda ca 1875-1880, bara som en riktlinje.
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2009-03-24, 16:34
Svar #3

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
Hej!
 
Jag sökte på Moderator Gamla bilder som författare, då jag har sett ett inlägg av honom/henne och hittade inlägget. Därmed kunde jag i profilen hitta mailadressen, som är gamlabilder@genealogi.se
 
Mvh
Ingegerd

2009-03-26, 23:21
Svar #4

Moderator Gamla bilder

Hej jag är er Moderator för Gamla bilder och heter Tony. Har haft problem med min dator. men nu är jag igång.
jag har inte kommit in i rutinerna här ännu men jag lär mig. jag har lagt till en nytt ämne Okända Personer
Ock även flyttat över bider. Jag vill gärna ha tips på nya ämnen så vi kan göra Gammla bilder till en  
bra och trevlig sida. Ha det bra hälsningar Tony.  
 
gamlabilder@genealogi.se

2009-03-27, 08:09
Svar #5

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Vad bra att det ordnat upp sig! Du behövs verkligen, då det är lätt att placera bilderna under fel rubrik.
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna