ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kommentarer  (läst 2129 gånger)

2007-04-20, 19:30
läst 2129 gånger

Carina Olsson

Hejsan!
 
Tack till er alla som för en fantastisk diskussion om alla möjliga saker i porträttfynd! Jag njuter av att se hur många som anstränger sig för att hjälpa till med identifiering med alla foton!  
 
Jag undrar om det bara är jag som inte kan läsa kommentarerna i porträttfynd? Det spelar ingen roll hur jag gör eller vilken dator jag använder så får jag bara upp de senast inlagda korten. Detta verkar jättemystiskt tycker jag!
 
Hälsningar från ett mycket blåsigt Strömsund där snön nu håller på att försvinna! //Carina

2007-04-20, 19:55
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Carina!
 
Du är så duktig på att lägga in en massa kort, från Jämtland speciellt (för jag antar att det är du), så det är kul att även du uppskattar våra diskussioner om de gamla korten från Porträttfynd.
 
Nej, jag märker inget konstigt med Porträttfynd, mer än att de sista kommenterade korten blandas med de senast inlagda. Så har det varit länge. Det är ju meningen att man ska kunna se senaste inlagda korten och de senaste kommeterade, var för sig. Jag har meddelat Crister detta, men inget har hänt. Det kanske är ett svårt problem att lösa.
Ann-Mari Bäckman

2007-04-20, 21:11
Svar #2

Utloggad Helene Jorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6190
  • Senast inloggad: 2020-01-15, 20:53
    • Visa profil
Tack själv Carina!
 
Det är ett rent nöje att disskutera fotona och känns meningsfullt att försöka identiera alla dessa anonyma personer.
 
Jag upplever något liknande problem med att läsa kommentarer. Vissa fotons kommentarer ser man direkt medans med andra foton så måste man klicka på fotot för att se kommentarerna. Jag undrar om skillnaden ligger i att tidigare publicerades kommentarerna direkt medans de nu inte publiceras innan Christers godkännande?!?
 
Helene

2007-04-20, 21:50
Svar #3

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
aha, det är det gamla problemet! Man går in på en fotograf och kollar bilderna, då kan man upptäcka att gjorda kommentarer syns först efter det att man förstorat upp bilden.
 
Enligt Crister kallas det indexering och det ska ske automatiskt, vilket det tydligen inte gör alltid. I så fall, ska man kontakta Crister via mail och tala om vilka fotonummer det gäller.
Ann-Mari Bäckman

2007-04-20, 21:59
Svar #4

Utloggad Helene Jorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6190
  • Senast inloggad: 2020-01-15, 20:53
    • Visa profil
Åh jösses!
 
Det rör sig om måååånga foton. Vet inte om jag har den tiden att lägga på att maila Christer varje gång  indexeringen inte fungerar. Då går det snabbare att klicka på fotot så det förstoras och kika om det finns några kommentarer.
 
Helene - inte lat men prioriterar sin tid

2007-04-21, 01:55
Svar #5

Utloggad Kaj Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 628
  • Senast inloggad: 2009-03-25, 06:41
    • Visa profil
Om intäkterna uteblir, därför att andra medlemsföreningar låter snålheten gå före visheten, stannar utvecklingen och därmed nyproduktionen.
 
Tänk så mycket tid som enskilda släktforskare lagt ner på Porträttfynd! Och allt det engagemang som ni visar i denna tråd. Om ni alla hade haft samma moral och etik som i citatet ovan, hur hade det då gått med Porträttfynd?
 
Gör följande jämförelse:
 
Om alla bidragsgivare låter snålheten gå före visheten stannar utvecklingen och därmed nyproduktionen. Om jag publicerar en bild vill jag ha ersättning varje gång en släktforskare utnyttjar bilden.
 
Då hade förmodligen inte Porträttfynd funnits.  
 
Btw - vem äger Porträttfynd? Vem kan ge ut en CD eller DVD och tjäna pengar på den? Insändarna - eller förbundet, eller någon som tankar av Porträttfynd ?
 
Mvh
 
/Kaj A.

2007-04-21, 07:57
Svar #6

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Kaj!
 
Citatet du syftar på är det ditt eget eller Helenes? Jag antar förstås att det är det senare, eller?
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2007-04-21, 09:51
Svar #7

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
Citatet är från förbundsordförandens uppmaning Stoppa fusket som fanns på Rötters första sida för en tid sedan. Efter en del letande fann jag det under Förbunds-Nytt.

2007-04-21, 11:38
Svar #8

Utloggad Helene Jorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6190
  • Senast inloggad: 2020-01-15, 20:53
    • Visa profil
Jag kan till viss del förstå Kajs liknelse mellan det som tråden handlar om, dvs positiva ordalag om engagemanget runt enskilda bilder i Porträttfynd och hans citering av förbundsordförandes veckobrev på ämnet stoppa fusket.
 
MEN syftet med att lägga in foton i  Porträttfynd och diskutera demsamma är väl ändå att (citat från Porträttfynd) att rädda fler bilder åt eftervärlden identifierade samtidigt som denna bildskatt görs mer lättillgänglig.
 
Det finns väl inget vinstdrivande bakom detta!? Som publicerare av bilden har du ingen rätt att kräva ersättning såvida du inte är fotografen själv eller kan påvisa att alla intäckter från fotografiet skall tillfalla dödsboet eller ev. arvingar.  
 
Nu vet jag inte vad som gäller gama fotografier och ev. copyright. Upphovsrätt av fotografier nämns inte alls under Porträttfynd. Och där kan jag förstå Kajs fråga; Vem äger Porträttfynd? Eller den frågan som är mer intressant; vem äger upphovsrätten till fotografierna?
 
I övrigt anser jag att det vore tråkigt om en positiv tråd om engagemanget runt Porträttfynd skulle urarta i en svidande och tråkigt diskussion runt förbundet och dess ekonomi (än en gång).
 
Kaj, med all respekt, utnyttjade du denna tråd för att få en chans att fortsätta harva runt förbundet, AF och ekonomi?
 
Helene

2007-04-21, 15:44
Svar #9

Utloggad Kaj Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 628
  • Senast inloggad: 2009-03-25, 06:41
    • Visa profil
Nej, jag avsåg och avser inte att starta en gnälldiskussion här utan bara påpeka det jag anser är rätt självklart - det ÄR positivt att hjälpas åt, och det bör vi vara glada för. Men jag kunde inte låta bli att ge en känga åt det gnällperspektiv som präglade förbundsordförandens citerade kommentar angående föreningar som hjälper sina medlemmar. Det kan inte och kommer inte att handla om några våldsamma förluster för andra föreningar om man får låna hem en skiva.
 
Frågan om upphovsrätten tycker jag är intressant - inte minst om man skulle ge ut hela Porträttfynd på en DVD eller motsvarande. Om Ssf vill ge ut en sådan, måste man ju avtala med insändarna om upphovsrätten skulle jag tro. Och om insändarna är beredda att avstå den, möjliggör det för förbundet att vara utgivare. I motsvarande grad borde ju då rimligen kostnaden för att köpa en skiva vara mycket låg för medlemmar, t ex.
 
Fortfarande med goda avsikter och hopp om en positiv diskussion  
 
Mvh
 
/Kaj A.

2007-04-21, 16:24
Svar #10

Utloggad Helene Jorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6190
  • Senast inloggad: 2020-01-15, 20:53
    • Visa profil
Jättetack Kaj för ett bra, klart och tydligt svar. Nu slipper jag sitta och fundera på vad menar han?  
 
Frågan om upphovsrätt är synnerligen intressant. Om förbundet skulle vilja ge ut Porträttfynd på en CD, är det då verklgen ägaren av fotot de måste förhandla med eller den egentliga upphovsmakaren av fotot, dvs fotografen. Knepigt när det gäller gamla foton tagna 1860-1920 och där fotografen med all sannolikhet är borta sen länge tillbaka.  
 
Om jag skannar lagen lite hastigt och återger den  luddigt så sägs det att det är alltid fotografen som äger en bild oavsett om han har tagit den spontant i tex en folksamling eller på uppdrag av en kund i ateljen. Skillnaden är att han själv kan publicera den spontanta bilden fritt utan att be de personer som eventuellt finns med på fotot, om lov medans ett porträttfotografi inte får publiceras utan den avfotograferades godkännande. Upphovsrätten ligger som sagt var dock alltid hos fotografen.
 
Så här läste jag på Kalmar Läns museums hemsida ang. deras fotosamling (http://klmfoto.kalmarlansmuseum.se/KlmFoto/soek_form)
 
De allra flesta bilderna som ligger i Kalmar Läns Museums arkiv ägs av museet. Dem kan du alltså köpa kopior av.
Men en del av bilderna omfattas av upphovsmannarätt som gör att vi inte kan sälja dem. Det är i första hand aktuellt bland yngre bilder.
Fotografen har rätten till all ekonomisk vinning av sin bild i 70 år.
Undantaget är om bilden är tagen av någon ur museets egen personal i tjänsten.
Då har museet upphovsrätten.
 
Beställda bilder tagna före 1994 omfattas av en annan form av upphovsrätt.
Där har beställaren rätt till bilden.
Detta gäller i första hand interiörer av hus och våningar.
Där kan vi bara sälja bilderna till den ursprunglige beställaren eller dennes arvingar.
 
Det finns alltså en hel del att tänka på när det gäller upphovsrätt, och därför är det inte säkert att vi kan sälja den bild du vill ha.
Men du är alltid välkommen att fråga om du är osäker!
 
Alltså kan vi bortse från 70-årsgränsen i det här fallet då majoriteten av fotona i Porträttfynd är äldre än så. Men Kajs fråga kvarstår därmed; vem äger de inskannade bilderna i Porträttfynd, Förbundet eller ägaren av originalfotot? Går det att spara ner ett foto på sin dator och distribuera det hur som helst då det inte nämns något om upphovsrätt i Porträttfynd.
 
Helene - med blåsor på fingrarna

2007-04-21, 16:36
Svar #11

Utloggad Kaj Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 628
  • Senast inloggad: 2009-03-25, 06:41
    • Visa profil
Helene,
det finns ännu fler frågetecken. Jag har i min ägo en inscannad bild - men jag har inte originalet. Jag har fått den scannade bilden, som jag alltså äger, utan tillgång till originialet. Har jag rätt att skicka in den till Porträttfynd (ja, påstår jag, jag äger den scannade bilden). Alltså ger jag bort en elektronisk bild till Ssf, som nu äger en elektronisk bild. Med, får man förmoda, full dispositionsrätt till den elektroniska bilden om man inte har avtalat om annat med mej som gav Ssf den elektroniska bilden.
 
Allt detta bygger på att alla upphovsrätter har förfallit, och begränsningarna istället handlar om äganderätten.
 
Här är en sådan bild som jag har fått på ovanstående sätt (den finns ännu inte i Porträttfynd):
 

2007-04-21, 17:45
Svar #12

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Detta med vem som äger fotot, diskuterades för ett eller två år sedan. Tyvärr är jag så dålig på att leta reda på gamla diskussioner. Det kan ev finnas under Porträttfynd-allmänt.
Ann-Mari Bäckman

2008-03-07, 07:22
Svar #13

Utloggad Anita Berglund Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1700
  • Senast inloggad: 2022-12-01, 10:29
    • Visa profil
    • anitaberglund.se
Varför ska man inte själv kunna gå in och ändra sina kommentarer i Porträttfynd? Blir det fel måste man gå via webmastern för Porträttfynd, och när kommentaren så småningom kommer in så är den gamla kommentaren som man vill ska tas bort fortfarande kvar. Det är så irriterande. Det skulle vara mer praktiskt om man som registrerad användare själv kunde ändra i kommentaren. Precis som i Anbytarforum. Är det fler än jag som känner av denna begränsning?  
 
Jag tror jag slutar att kommentera i Porträttfynd hädanefter....

2008-03-07, 07:26
Svar #14

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
Du är inte ensam. Jag har slutat använda Porträttfynd
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2008-03-07, 08:52
Svar #15

Utloggad Annastina Sekunde

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 396
  • Senast inloggad: 2018-02-26, 16:19
    • Visa profil
Anita!
Man kan gå in och göra en rättelsekommentar, om det blev fel i det man först skrev in. Alltså en ny kommentar!
 
Annastina

2008-03-07, 09:12
Svar #16

Utloggad Martin Bergman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1017
  • Senast inloggad: 2016-02-28, 09:09
    • Visa profil
    • www.martinbergman.se
Hej!
 
Jag har flera kommentarer som jag har försökt lägga in. Kommentarerna avser identifierade personer. Jag har skickat flera gånger dessa kommentarer (som man egentligen inte får göra). Under två månaders tid har jag försökt, men ingen kommentar har kommit in. Jag har mailat redaktionen och frågat vad det beror på och fått svaret att det föreligger en lång kö och att alla kommentarer måste godkännas. Nu ger jag snart upp och löser presentationen av identifieringarna på annat sätt. Det var mycket bättre förr!
 
Mvh Martin B

2008-03-07, 12:05
Svar #17

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Anita har gjort flera rättelsekommentarer! Gör man en rättelsekommentar, då vill man ju helst att texten ändras i den tidigare texten. Det kan man ju inte göra direkt själv. Jag själv har haft tur och fått text ändrad då jag bett om det. Då har det gällt nyinlagda kommentarer.
 
Martin!
Jag hoppas du inte anvämder ditt användarnamn, som du har här! Det går inte! Skriv Martin Bergman rätt och slätt. Många blir så lurade av detta och tror att man kan använda sitt användarnamn i AF. Är det så, så har inga av dina kommentarer kommit in!
 
Ann-Mari
som skriver på övertid,  
då jag i protest inte kommer
att betala för att skriva här.
Ann-Mari Bäckman

2008-03-07, 12:18
Svar #18

Jan-Åke Holmbring

Hoppsan!
Jag trodde att man nu skulle använda sitt användarnamn. Det är vad jag har gjort med de senaste (ca 10) kommentarerna, men inga av dessa har kommit in. Hur skall man veta sådant?
Jan-Åke

2008-03-07, 12:34
Svar #19

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Jag har begärt att detta ska stå tydligt i samband med att man ska skicka sina bilder/kommentarer, men inget har hänt! Det ska tydligen stå någonstans, men jag minns inte var.
 
Jan-Åke! Har du ett användarnamn som du skaffat i anslutning till att du lagt in bilder, kan du använda det, alltså inte det du använder här. Personligen använder jag mig bara av mitt vanliga namn när jag skickar kommentarer, eftersom det skulle bli så otroligt mycket i Forskarkatalogen. Däremot använder jag mig av mitt speciella användarnamn för Porträttfynd, när jag lägger in bilder, för då får jag också ett mail, när någon kommenterar mina inlagda kort.
Ann-Mari Bäckman

2008-03-07, 12:38
Svar #20

Utloggad Martin Bergman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1017
  • Senast inloggad: 2016-02-28, 09:09
    • Visa profil
    • www.martinbergman.se
Tack Ann-Mari!
Det är förmodligen mitt eget fel. Det var inte så lätt att veta - framgår det? Nu ser jag förhoppningsfullt framåt. Jag har just lagt in en identifikation.
Mvh Martin B

2008-03-07, 12:44
Svar #21

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Det står ju så här vid inläggning av foton (pkt 7) Uppgiftslämnare. Vi rekommenderar att du lägger in kontakt-och forskaruppgifter i Forskarkatalogen. Ange sedan ditt användarnamn/lösenord i katalogen här nedan, så skapas automatiskt en länk till dina forskaruppgifter (på så vis blir det möjligt för att andra att enkelt kontakta dig). Om du av någon orsak inte vill kunna bli kontaktad, kan du ocksä nöja dig med att fylla i ditt för- och efternamn samt din hemort i rutan ”Namn och hemort”.
 
Det står ingenstans att det ska vara ditt användarnamn för Anbytarforum.
 
När det gäller kommentarerna står det följande
2. Skriv ditt riktiga för- och efternamn i rutan för namn.
3. Om du finns med i Forskarkatalogen kan du också ange ditt användarnamn och lösenord där, så blir ditt namn automatiskt en länk till dina forskaruppgifter i katalogen (Obs! Forskarkatalogen, inte Anbytarforum).  
 
 
Hälsningar,
Eva
 
(Meddelandet ändrat av edah den 07 mars, 2008)

2008-03-07, 14:27
Svar #22

Utloggad Annastina Sekunde

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 396
  • Senast inloggad: 2018-02-26, 16:19
    • Visa profil
Då och då (ganska ofta) uppstår här diskussion om hur man ska/inte ska använda lösenord. Ibland har jag fått uppfattningen, att man bör/måste ha flera lösenord.
 
För många år sedan fick jag mitt lösenord av Peterk och har sedan dess i alla sammanhang använt detta; vid fotoinläggning, vid kommentarer till foton, vid inlägg i AF, vid inlogg till FF. Inlagda foton blir registrerade i forskarkatalogen.
 
Rätt eller fel - för mig har detta fungerat. Enda gången man skall ange hela namnet, är väl innan man fått ett lösenord (betalat 100-lappen)? För det är väl då man får ett lösenord??
 
Självklart menar jag att lösenordet ska använda tillsammans med användarnamnet.
 
Mvh
Annastina Sekunde
 
(Meddelandet ändrat av  annastina       den 07 mars, 2008)

2008-03-07, 15:00
Svar #23

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Eva!
 
Ja, är det förtydligande gjort, så går det ju inte göra så mycket mer.
 
Annastina!
 
När det gäller forskarkatalogen så anger man ju själv sitt användarnamn och lösenord och naturligtvis antar jag att man då kan använda sig av det Användarnamn och det erhållna lösenord som man fått för AF. Du kanske blev Röttervän och fick ett lösenord samtidigt för Forskarkatalogen, vilket gör att du behöver bara använda dig av ett enda.
 
Själv så skaffade jag mig ett användarnamn i samband med att jag skulle lägga in kort i Porträttfynd. Senare blev jag Röttervän och fick då ett lösenord till mitt användarnamn. Så jag har två olika.
 
Man kan ju lägga in kort utan att ha ett användarnamn. Det går ju lika bra att skriva sitt namn. När man numera måste ha ett användarnamn och ett lösenord för att skriva i AF, så tror många att det är detta man ska använda för att skicka in bilder/kommentera i Porträttfynd.
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2008-03-07, 15:49
Svar #24

Utloggad Anita Berglund Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1700
  • Senast inloggad: 2022-12-01, 10:29
    • Visa profil
    • anitaberglund.se
Jag vet inte om jag förstått riktigt....
 
Jag använde mitt namn, användarnamn och lösenord när jag kommenterade i Porträttfynd. Jag förstår inte - gjorde jag något fel?
 
Kan man ändra sina kommentarer i Porträttfynd? Hur?
 
Hälsningar Anita

2008-03-07, 17:03
Svar #25

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Anita! Det är lite rörigt! Fungerade det, så är det inte fel. Du har väl varit Röttervän länge, så du kanske har samma lösenord här i AF, som du har när du lägger in kort i Porträttfynd. Annastina verkar ju ha fått sig tilldelat ett och samma en gång i tiden.
 
Jag känner inte till att man kan själv kan ändra sina kommentarer. Allt ska ju godkännas, så det verkar omöjligt, eller går det?
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2008-03-07, 17:36
Svar #26

Utloggad Anita Berglund Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1700
  • Senast inloggad: 2022-12-01, 10:29
    • Visa profil
    • anitaberglund.se
Tack Ann-Mari för ditt svar. Jag får se om jag lägger in flera kommentarer i Porträttfynd i framtiden. Man kan ju gå direkt till den som lagt in kortet också. Det har jag gjort i det fall som jag senast kommenterat. Vi har rett ut det privat.
 
Men... ska det verkligen behöva vara så?

2008-03-08, 07:33
Svar #27

Utloggad Anders Ellerstrand

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1509
  • Senast inloggad: 2020-10-26, 11:18
    • Visa profil
    • ellerstrand.se
Det är ju synd om man bara vänder sig direkt till den som lagt in kortet. Hela tanken med porträttfynd är ju att det handlar om bilder som kan finnas på många olika håll.

2008-03-08, 07:50
Svar #28

Utloggad Anita Berglund Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1700
  • Senast inloggad: 2022-12-01, 10:29
    • Visa profil
    • anitaberglund.se
Anders!
Jag tycker det också. Tanken är ju att alla ska få ta del av informationen. Men eftersom det inte tycks finnas möjligheter att ändra/ta bort felaktigheter i Porträttfynd själv, så föredrar jag privat kontakt.
 
(Meddelandet ändrat av anbe den 08 mars, 2008)

2008-03-09, 19:23
Svar #29

Jan-Åke Holmbring

Dolda kommentarer
Med risk för att betraktas som gnällig tar jag åter upp problemet med dolda kommentarer, d. v. s. kommentarer som gjorts till inlagda bilder på Porträttfynd, men som inte syns förrän man klickar på bilden, på rubriken ”Kommentera denna bild” eller söker på bildens nummer.  
Jag har under helgen bläddrat igenom samtliga porträtt på Småland och därvid funnit, att trettio (30) av mina kommentarer är på detta sätt dolda. Av dessa har jag likväl tidigare meddelat vederbörande om 10 st., dock utan att få ändring. Hur många bilder i övriga landskap, där kommentarerna inte kommer fram har jag knappast någon aning om. - Jag har av den ansvarige fått till svar, att förhållandet beror på ”indexeringen”, vad nu detta är för någonting.
Det känns rätt meningslöst att försöka identifiera befintliga porträtt, om ens insatser inte visar sig i något resultat. - Är det fler än jag som råkat ut för detta och vad skall man göra åt saken?
Jan-Åke

2008-03-09, 20:08
Svar #30

Utloggad Annastina Sekunde

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 396
  • Senast inloggad: 2018-02-26, 16:19
    • Visa profil
Dolda kommentarer!
 
Kan detta möjligen bero på att kommentaren lagts in, när fotot är förstorat och därför syns bara då?
 
Säkert en dum fråga men jag ställer den ändå. Själv har jag inte haft några problem med kommentarer.
 
Annastina   Ä

2008-03-14, 21:57
Svar #31

Utloggad Anders Ellerstrand

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1509
  • Senast inloggad: 2020-10-26, 11:18
    • Visa profil
    • ellerstrand.se
Bild #77020 är väl ett utmärkt exempel på att det inte fungerar. Man har uppenbarligen kontrollerat de olika kommentarerna som kommit - men inte agerat på det. Kortet är inte att porträttfynd och borde alltså plockas bort...?
 
Eftersom det är så här är det väl bättre att inte kontrollera kommentarerna. Den eventuella positiva effekten uteblir, och bara de negativa är kvar.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna