ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Källstorps kyrka, fyra systrar  (läst 597 gånger)

2015-02-13, 01:38
läst 597 gånger

Utloggad Kristina Engvall

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: 2019-12-27, 18:24
    • Visa profil
Källstorps kyrka 1948. Fyra döttrar stod brud samtidigt. Marta,Tora, Gunni och Hildur var döttrar till lantbrukare Per Persson i Stora Jordberga i Skåne och hans maka Hilda, född Nilsson. Gunni (f 1921) gifte sig med min farbror, Einar Jönsson (f 1915) från Äspö, andra paret till höger, och jag var brudnäbb. Einar dog 1957 i brusten blindtarm. Jag skulle vilja veta vad som hände Gunni sen. Jag vet att hon fick två barn med en ny man. Det ena, en flicka, omkom tragiskt i en olycka. Jag vet inte namnet på Gunni och hennes nya familj, om någon lever eller om det finns senare generationer. Det vore så roligt om någon här kände/känner till Gunni och hennes nya familj och kan lämna uppgifter om henne.
 

2015-02-13, 11:47
Svar #1

Utloggad Kristina Gunnarsdotter

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6204
  • Senast inloggad: 2024-04-21, 18:20
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna