ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Axel Frithiof Andersson Örgryte församling född 1858  (läst 435 gånger)

2004-04-25, 18:00
läst 435 gånger

Britt Ludvigsson

Hej
Jag har tidigare försökt under rubriken Örgryte församling att få upplysningar om min mammas morfar Färgeriarbetare Axel Frithiof Andersson. Eftersom han bodde och arbetade på ett färgeri som hette Levanten kom diskussionen att handla om var detta låg. Det har jag redan fått svar på under annan rubrik. Axel var född 3/8 1858 Gustavi församling. På något ställe står det 3/12. Han gifte sig 1882 med Anna Charlotta Persson f. 15/12 1851.De fick 6 barn; Axel Leonard, Erik Valdemar, Knut Gustav, Karin Axelia, Svea Elisabeth och David Alexander. 28/9 1896 dog Anna Charlotta och Axel kunde inte ta hand om barnen som skingrades. Men min fråga är vart tog Axel Frithiof vägen? Har försökt leta i olika böcker från Örgryte församling, har hittat barnen men inte pappan.
Tack på förhand
Britt Ludvigsson

2004-04-26, 09:28
Svar #1

Utloggad Joel Vogler

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 847
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 23:24
  • Quaerite et invenietis
    • Visa profil
Har du haft kontakt med Göteborgs Kyrkogårdsförvaltning? De brukar ha bra koll på var och när personer begravts.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna