ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ansjovisfabrikör Gustaf Anderssons svärmor-Ulrika Ebbens?  (läst 401 gånger)

2002-02-14, 22:41
läst 401 gånger

Utloggad Inger Rudberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 80
  • Senast inloggad: 2010-01-03, 16:13
    • Visa profil
Gustaf Andersson(1815-1900) i fjällbacka var fr Gamlestaden i Göteborg. Hans svärmor hette Ulrika Ebbens ( 1790-1863) Hon var med och dog i Fjällbacka Hennes dotter saknar namn i mantalsl end: hustru f 1815.Känner någon till en familj Ebbens i Göteborg? Gustaf Andersson var född 23/9 1815 i Göteborg, troligen handlare.Vilka var hans  föräldrar och hans fru och svärföräldrar?( (Ebbens)Jag har frågat tidigare under Västergötland- vilket var dumt-såg inte Göteborg.
)

2002-03-02, 16:25
Svar #1

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6925
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 14:44
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Bouppteckning förrättades den 24/2 1853 efter Gustaf Anderssons hustru Elena Wilhelmina Ebbens, Fjällbacka. Det finns också ett skifte daterat den 1/9 samma år. Enligt bouppteckningen avled hon den 26/11 1852.
 
Jag har inte tillgång till själva bouppteckningen här och nu (endast bouppteckningsregistret), men kan vid tillfälle ta en titt på den och också se om det finns något om dem i Göteborg.
 
(Bouppteckningen finns på Göteborgs landsarkiv: Kville häradsrätt FII:14 sidan 9, och skiftet i samma volym sidan 137.)
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna