ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Wickes Foto 1956 - troligen Västerbotten  (läst 1193 gånger)

2004-04-18, 10:03
läst 1193 gånger

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11052
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 23:58
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Är det någon som känner igen namnet på en fotograf/firma med det efterfrågade namnet? En bild från atelj?n finns här.
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

2009-03-08, 21:00
Svar #1

Elisabeth Holm

Jag undrar om det fanns en firma (fotograf) i London som hette något i stil med Ilford? Årtal: 1880-1890.  Var det vanligt att fotogarfera sig i England innan man fortsatte sin resa från sverige till USA?
Jag har ett gammalt foto med en etikett på baksidan av fotoramen. Texten är otydlig tyvärr. Ilford är med röd text på gul botten.
 
Jag sitter nämligen med två fotografier men vet inte vem som är vem på dem. Den ena är min mormors morfar, den andra mormors farfar. Vad synd att mormor inte skrev vem som var vem..
 
Mormors morfar emigrerade till USA runt 1880.
Hoppas någon kan hjälpa mig!
/Elisabeth

2009-03-08, 23:41
Svar #2

Utloggad Margaretha Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 533
  • Senast inloggad: 2023-09-14, 11:33
    • Visa profil
Elisabeth
 
Om du googlar på Ilford så kan du se att det fortfarande finns foto-ateljéer med det namnet. Kollade snabbt, och det verkar finnas många över hela Storbritannien. Men kanske kan du luska ut något mer där om dina foton...
 
Hälsar
Margaretha

2009-03-09, 07:00
Svar #3

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
Jag tror snarare att Ilford visar att fotopappret är från den firman, inte att det är namnet på fotoateljén.
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna