ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Var finns Cecilia Nelsons plåtar???  (läst 684 gånger)

2006-02-04, 10:22
läst 684 gånger

Marina Karlsson

Jag har fått tag på några fotografier tagna hos Cecilia Nelson på Södra Förstdasgatan 36 i Malmö. Men bilderna är rejält skadade. eftersom bilderna är oerhört viktiga undrar jag var cecilia Nelsons plåtar kan finnas. Är det någon som vet? Tack på förhand.

2006-03-16, 22:30
Svar #1

Per-Frikk Åhman

Hej Marina,
 
Ta kontakt med länsmuseet i Malmö, det är ganska troligt att de har tagit hand om Cecilia Nelsons plåtar och sittningsjournaler. Problemet kan vara att de inte har haft möjlighet att katalogisera alla fotografers plåtar som de har i museets ägo. De har ont om pengar till dessa åtgärder och många länsmuseer tvingas välja bort vården av äldre fotomaterial. Det är en tickande kulturell bomb eftersom enorma mängder fotografiskt material riskerar att gå förlorat om de inte tas om hand i tid och på korrekt sätt.
 
Lyckas du inte få tag på plåtarna så får du gärna ta kontakt med mig så kanske jag kan restaurera dem åt dig. Jag  ber om ursäkt för den förtäckta egenreklamen.
 
Med vänlig hälsning
 
Per-Frikk Åhman
Fotograf / Fotokonservator
Bälinge, Uppsala

2006-04-01, 18:55
Svar #2

Marina Karlsson

Tack så mycket för ditt svar. Jag ska prova med mus?et. Att jag inte tänkte på det innan.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna