ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fotograf "Tostrup & Petters" , men hvor?  (läst 572 gånger)

2002-07-05, 16:57
läst 572 gånger

Nina M. Nordby

Jeg har en ledetråd for å finne frem til en butikk som het The Butter Store & Backlin's Grocery. De 2 brødrene Johan Oskar og Carl Viktor Back(e)lin utvandret i 1909 fra Skee i Bohuslän til Washington. De reiste over Kristiania. Carl finnes i 1920 i Kings County, Vincent i Washington.I tellinga står det at han kom i 1909, så mitt håp er at han var bofast der frem til han døde i 1965 (i Washington). Johan la turen hjem til Skee og fikk to barn i 1919 og 1920. Så forsvinner alle spor. Jeg har to bilder som bl.a. viser brødrene og et av butikken Backlin's Grocery. Mitt håp er nå å finne frem til stedet der fotograf Tostrup & Petters (Fetters?) var virksomme. Antar at det må ha vært i Washignton og forhåpentlig i Vincent,Kings County.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna