ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Camphenborghs Fotografi och förstoringsaffär  (läst 882 gånger)

2007-03-26, 16:16
läst 882 gånger

Utloggad Eva Kristina Weingut

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 17
  • Senast inloggad: 2023-08-07, 15:25
    • Visa profil
Har någon stött på Camphenborghs Fotografi och Förstoringsaffär? Jag tror adressen var Upsalagatan 4, Stockholm. Fotografens stämpel bak på mitt gamla porträttfoto är otydlig. Det skulle vara intressant att veta vid vilken tidpunkt den affären fanns.

2007-03-26, 20:30
Svar #1

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
Gävle. Camphenborgs, S. Fotografiförstoringsaffär, Etabl. 1898 (1899) enl. Snabbs förteckning. Den kan ha flyttat senare ...
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2007-03-26, 22:31
Svar #2

Utloggad Dan Lorén

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 41
  • Senast inloggad: 2013-02-27, 16:40
    • Visa profil
    • www.loren.se
Länsmuseet Gävleborg har fotografiska förstoringar signerade Camphenborgs, S Fotografiförstoringsaffär, Norra Sjötullsgatan 14. Firman finns med i adresskalendern 1903.

2007-03-27, 14:25
Svar #3

eva

Tack för era inlägg. På baksidan av två porträttfotografier som jag har finns stämpeln Camphenborgs Fotografi och Förstoringsaffär, Upsalagatan ......, Stockholm
Gatunumret är otydligt. Det vore intressant för mig att veta när denna affär fanns i Stockholm eftersom jag försöker indentifiera personerna på fotografierna och då spelar ju tiden en stor roll i pusselarbetet.....Tack igen C-G och Dan/Eva

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna