ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lägga in bilder  (läst 831 gånger)

2008-04-19, 23:11
läst 831 gånger

Pia Brugge

Hej  
försöker lägga in en bild. På förhandsgranskningen ser jag bilden, men när jag postar den och sedan tittar hur det ser ut ser jag bara en liten ruta i hörnet (filnamnet står dock där). Har försökt koppla ur brandväggen, utan resultat. Tacksam för hjälp

2008-04-20, 00:00
Svar #1

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
Pröva att ta bort mellanslagen i filnamnet. Du kan ersätta dem med ex understreck _. Jag skulle nog också undvika svenska tecken och bara använda små bokstäver i filnamn och -ändelse.
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2008-04-20, 08:56
Svar #2

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Pia!
 
Jag blir så nyfiken på vad du försöker lägga in. Om det är ett foto, så brukar jag scanna det och göra om det till den storlek, som krävs. Sedan när jag ska lägga in fotot i texten, skriver jag ` image { hund} (inga mellanslag, naturligtvis och observera tecknet { inte [.
 
Du skriver att du ser fotot på förhandsgranskningen, men det ska man inte göra. Tyvärr, så är det först när man skickat iväg inlägget, som man ser om det fungerat eller inte.
 
Om det är att länka ett foto från något annat ställe på internet, så är jag inte så bra på det.
 
Ann-Mari
 
(Meddelandet ändrat av ines den 20 april, 2008)
Ann-Mari Bäckman

2021-01-25, 22:57
Svar #3

Utloggad Lennart Damm

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 47
  • Senast inloggad: 2023-07-29, 11:21
    • Visa profil
Jag ser ingenstans "Bilagan är inlagd!"


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna