ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Datorprogram för omvandling av talade meningar till skriven text  (läst 1494 gånger)

2007-02-04, 00:31
läst 1494 gånger

Utloggad gunhild svenonius

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 230
  • Senast inloggad: 2022-11-05, 14:30
  • renskriver gamla brev
    • Visa profil
Får ej göra reklam här, men har hört om ett nytt datorprogram med vars hjälp jag skulle kunna få gamla svårlästa handskrivna brev att matas in som text i datorn! Söker man i google på omvandla tal till skriven text så får man upp information om detta. Polisen använder det på försök, gör sina förhör och får dem utskrivna, även inom sjukvården och juridiken prövas det.
Själv har jag nära 500 brev som jag helt enkelt inte ORKAR skriva rent, men däremot läsa in. Progrmmet kostar över 6 000 kr, jag undrar om någon här i Skåne skulle vilja dela det med mig.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna