ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ångra inlagt foto - går det?  (läst 649 gånger)

2005-11-06, 13:38
läst 649 gånger

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Hej!
 
Egentligen hoppas jag på svar på frågan direkt av Avbytarvärdinnan, för ingen annan kan väl svara på den. Kan man begära att en bild tas bort från Bildgåtan, om man ångrar att den lagts in?
 
Jag lade in en bild på två pojkar, som jag antog fotades på 30-talet. Min önskan var väl att ev dessa skulle vara i livet och känna igen sig eller att några släktingar kände igen gossarna. På baksidan av fotot stod det två lapp-pojkar (oh ve och fasa, det får man man väl inte heller säja), vilket också blev bildens titel. Det var fel I. Fel II, de kanske är nu levande jag visat en bild på.  
 
Efter alla diskussioner, som nu pågår, så ångrar jag naturligtvis bittert att jag lade in denna bild. Tanken var god, men allt blev helt fel. Nu undrar jag, är det lagt kort som ligger eller går det att radera?
 
Ann-Mari Bäckman
Ann-Mari Bäckman

2005-12-11, 14:05
Svar #1

Utloggad Kjersti Nylander Wahlgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 160
  • Senast inloggad: 2018-07-05, 22:40
    • Visa profil
Visst kan man ångra. Skriv direkt till anbytarvärden så tar de bort bilden.Jag har fått hjälp att ta bort felaktig text, så då borde det gå lätt att även få bort oönskade bilder.
Mvh Kjersti

2005-12-11, 15:02
Svar #2

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Javisst kan man ångra sig! Jag gjorde som du sa och fotot togs bort.
 
mvh
 
Ann-Mari Bäckman
Ann-Mari Bäckman

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna