ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Var finns bilden av 3 damer i eleganta hattar?  (läst 1015 gånger)

2008-09-12, 18:14
läst 1015 gånger

Ulla Bagge

Ann-Mari!  
Jag har förgäves letat efter en bild av Richard Garfvé med 3 unga damer i eleganta hattar med stor fjäder mm och ljusa blusar. Den var uppe till diskussion för inte allt för länge sedan.
Har sökt både i Porträttfynd och här i Gamla bilder men kan inte återfinna den. Har gått igenom okänd plats/okänd fotograf. Har den försvunnit eller var finns den?
Samma foto finns i Bengt Sjöbergs bok: Rötter i Anundsjö, sidan 29, där är personerna namngivna och prästdottern Hildur Dixelius är en av kvinnorna på bilden.
 
Vet du vilken bild jag tänker på? Har du Bildnr?
Hälsningar Ulla

2008-09-12, 18:42
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Ulla!
 
Att leta efter bilder av Garfvé är inga problem, om det nu var inlagt i Porträttfynd också. I alla fall har jag tittat på hans kort, men där finns inga damer med hattar.
 
Du menar inte ett kort, som nyligen lagts in, där jag kommenterade kvinnornas hattar? Faktiskt så skulle jag gärna velat ha den ena kvinnans hatt. Urtjusig! Det kortet var inte av R Garfvé.
 
De bilder från Ångermanland, som nyligen lagts in är de av Mona-Lisa Mårtensson.
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2008-09-12, 19:30
Svar #2

Ulla Bagge

Ann-Mari!
 
Nu har jag igen kollat dom bilder Mona-Lisa Mårtensson lagt in, 116 st.
Dom habegärliga hattarna är inte med där. Bild #83146 är det inte och inte heller #83701 fast den hatten är lite lik den jag söker.
 
Jag får försöka skanna in bilden från boken så du får se. Hälsningar Ulla

2008-09-12, 19:53
Svar #3

Ulla Bagge

Nej, min skanner krånglar. Jag får leta vidare. Hälsningar Ulla

2008-09-12, 19:57
Svar #4

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Så synd att scannern krånglar.
 
Kommer du inte ihåg om det var någon diskussion om fotot eller var det bara en förfrågan om vilka de var?
 
Bilden med de läckra hattarna,lades in förra veckan, faktiskt under fel rubrik, Fotografer, men jag bad C-G flytta bilden, vilket han också gjorde. Jag hittar inte den.
Ann-Mari Bäckman

2008-09-12, 20:30
Svar #5

Ulla Bagge

Ja, jag vill minnas att det var en diskussion om bilden, alltså att den var här på AF.

2008-09-12, 23:06
Svar #6

Utloggad Mats Ahlgren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4737
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 20:42
    • Visa profil

2008-09-13, 00:05
Svar #7

Ulla Bagge

Mats, det var också snygga hattar - men inte rätt bild, tyvärr.
Tack för att du engagerar dig!
Hälsningar Ulla

2008-09-13, 08:52
Svar #8

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Japp, det var det fotot jag tänkte på, för hatten i mitten, skulle jag vilja bära.
Ann-Mari Bäckman

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna