ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: När är bilden tagen?  (läst 671 gånger)

2013-11-02, 21:01
läst 671 gånger

Utloggad Gunnar Sjödin

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 28
  • Senast inloggad: 2021-10-11, 22:10
    • Visa profil
Undrar om det finns någon möjlighet att tidsbestämma nedanstående bild på ett ungefär. Har tyvärr inte så mycket info kring bilden utan den låg i en stor hög av bilder hemma hos min far. Bilderna kommer framförallt från min farmors sida och är ofta namngivna eller så har min far kunnat berätta vem det varit men denna bild var inte namngiven och jag har funderat om det möjligtvis kan visa min farfars mor Maria Olsson som var född 1858 i Råneå. Är det möjligt att bilden är så gammal vad tror ni?
 
 

2013-11-03, 10:02
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Fotot bör vara från 1900-talets första årtionde. Kvinnan ser ganska ung ut, ca 20-25 år. Så hon bör vara född ca 1885. Det är inte en kvinna på ca 45 år.
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2013-11-03, 20:19
Svar #2

Utloggad Gunnar Sjödin

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 28
  • Senast inloggad: 2021-10-11, 22:10
    • Visa profil
Tack för ditt svar Ann-Mari då får jag nog avföra att kortet föreställer Maria Olsson.
 
Mvh
 
Gunnar Sjödin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna