ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gustaf V på jagaren Ehrensköld  (läst 836 gånger)

2007-05-20, 07:35
läst 836 gånger

Jan-Åke Holmbring

Jag söker en bild, som jag sett i ett tidningsurklipp och som jag misstänker kommer från SvD.
 
 
Det är en gammal bild, där Gustaf V besöker jagaren Ehrensköld på en provtur i skärgården. På bilden syns förutom kungen tre höga sjöofficerare, den till höger om kungen är min morfar, marinöverdirektören Lindbeck, död 1929. Jagaren Ehrensköld levererades till flottan 1927, så bilden är från tiden mellan nämnda år.
 
 
Över bilden står som rubrik På skärgårdstur med Ehrensköld och under bilden Kungen ombord på den nya jagaren Ehrensköld.
 
 
Då jag håller på med en biografi över min morfar, skulle jag gärna vilja köpa denna bild om den forfarande går att få tag på,
 
 
Med vänlig hälsning
Jan-Åke

2009-10-13, 17:18
Svar #1

Utloggad Eva Nilsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 247
  • Senast inloggad: 2021-12-02, 13:40
    • Visa profil
Hej. Det hade varit roligt att se den bilden, jag har också en ana som var underofficerskorpral på den jagaren. Det var min morfars far Fritjof Glans. Han var också på flottbesök till Norge.
Mvh Eva

2011-04-16, 13:17
Svar #2

Utloggad Eva Nilsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 247
  • Senast inloggad: 2021-12-02, 13:40
    • Visa profil
Hej,jag har hittat en bild på Gustaf V och jagaren Ehrenskiöld.
MVH Eva
Ehrenskuld 1927 Gustav den 5.bmp

2011-04-17, 14:55
Svar #3

Jan-Åke Holmbring

Hej Eva
Skicka mig ett mail för vidare kontakt. Den av dig angivna mail-adressen tycks inte fungera.
Jan-Åke
holmbring@gmail.com>

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna