ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gamla bilder med med identifierade personer.  (läst 858 gånger)

2010-02-17, 17:06
läst 858 gånger

Utloggad Monica Hammarström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 141
  • Senast inloggad: 2010-08-29, 18:58
    • Visa profil
Jag har inte satt mej in i helt hur detta forum fungerar beträffande gamla bilder.  
Vi måste ju tillsammans ha många bilder på identifierade personer.
Under ämnet landskap o församling...det finns ingen möjlighet att där kunna lägga in sina bilder av identifierade personer på ett sökbart sätt för andra (efternamn, förnamn och levnadstid) På så sätt skulle vi tillsammans kunna skapa en kulturskatt.  
Under samma ämne, landskap o församling, bilder med gamla skolkort organiserade under namnet på skolan och årgångar.
Ja, det var en fundering frånmej, vad tycker ni andra?

2010-02-17, 17:18
Svar #1

Utloggad Martin Bergman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1017
  • Senast inloggad: 2016-02-28, 09:09
    • Visa profil
    • www.martinbergman.se
Monica,
 det var en väldigt bra framställning. Någonstans borde man kunna gå in under rubriken Identifierade personer för respektive landskap och socken. OK, rubriken Senaste kommentarer finns men den skulle kunna utvecklas.
Jag håller fullkomligt med. Samma sak gäller för Bildgåtor.
Vänligen Martin B

2011-01-19, 22:15
Svar #2

Utloggad Stefan Zylberstein

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 334
  • Senast inloggad: 2021-05-12, 20:33
    • Visa profil

2011-01-20, 09:07
Svar #3

Utloggad Stig Hansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2038
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 19:17
    • Visa profil
Att lägga in skolkort, kort från arbetsplatser och liknande har jag föreslagit ett flertal gånger under senare år men aldrig fått annat än till intet förpliktigande vänliga kommentarer. Håller allså helt med Monic Martin och Stefan
Stig

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna