ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Frälsningsarmén  (läst 976 gånger)

2005-09-07, 20:26
läst 976 gånger

Bengt Wikström

Frälsningsarmén i Sverige , adress www.fralsningsarmen.se verkar inte vilja ha kontakt med folk... Skulle behöva forskaruppgifter av dem men de har tydligen gjort sig okontaktbara ?! Bengt W.

2005-09-07, 21:51
Svar #1

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21880
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 19:20
    • Visa profil
Kontaktuppgifter - adress, telefon och e-post - finns på hemsidan.  Så vad är problemet?
Hälsar vänligen
Maud

2005-09-07, 23:22
Svar #2

Björn Stockman

Hej Bengt! FA har sitt huvudkontor i Stockholm, Östermalmsgatan 71. Tel 08-562 282 00 (växel). Nu vet inte jag vad ditt ärende gäller om det rör sig om medlemmar, officerare (pastorer) eller någon allmän eftersökning. Personligen är jag insatt i lite som rör FA eftersom jag själv arbetar där. Du får gärna kontakta mig så kan jag se om jag kan hjälpa dig vidare. Vår hemsida är http://www.fralsningsarmen.se Bengt, vi vill gärna ha kontakt med folk men frågan är kanske hur du har sökt kontakta oss. Välkommen att höra av dig och glöm då inte att berätta vad ditt ärende gäller. Du kan också maila mig så ska jag svara.  Mvh Björn  PS. Glöm inte att titta på din släktsaga i morgon kl 20.30 i SVT1.

2005-09-10, 14:15
Svar #3

Bengt Wikström

Ber om ursäkt för mina smått elaka formuleringar , men faktum är att det inte går att kontakta er från min dator iallafall , har försökt klicka på  Kontakta oss  på er hemsida  men inget händer...  Bengt .

2005-09-10, 16:59
Svar #4

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21880
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 19:20
    • Visa profil
Jag hade inga problem med att få fram uppgifterna under Kontakta oss:  Frälsningsarm?ns HK Östermalmsgatan 71 102 42 Stockholm Telefon växel: 08 - 562 282 00 E-post: info@fralsningsarmen.se
Hälsar vänligen
Maud

2005-09-11, 10:42
Svar #5

mats

Bengt Tillåter du Javascript i din webläsare? Kontaktdelen är uppbyggd med hjälp av Java Mats Inlägget gjort av Mats Ahlgren. Mvh Yvonne Carlsson - Anbytarvärd

2005-09-13, 21:28
Svar #6

Bengt Wikström

Anton Fredrik Leontius Söderberg född 18/6 1889 på Åland reste 1923 med Holland-Amerikalinjen från Sverige till Amerika med ett av rederiets lastfartyg . Han träffade en kvinna anställd av Frälsningsarmén ombord eller så kan hon ha varit rederianställd , paret fick en son född 1924 i Amerika . Tyvärr vet jag inte namnet på vare sig kvinnan eller sonen . Var det vanligt att folk från Frälsningsarmén arbetade på detta rederi denna tid eller var detta bara ett sammanträffande ?Finns det passagerarlistor att tillgå , ev. i Sverige från denna tid ? Kan någon anställd inom Frälsningsarmén möjligen hjälpa mig med tips eller uppgifter ?
 
Bengt W.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna